لزوم تبیین موارد زکات مستحبی بین مردم

حجت الاسلام رضاپور با تاکید براینکه وظیفه شورای زکات تبیین فریضه الهی زکات به ویژه موارد زکات مستحبی و شفاف‌سازی نحوه هزینه‌کرد امور زکات است، گفت: باید برای افزایش اعتماد عمومی با هدف جمع آوری زکات تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ حجت الاسلام محمدعلی رضاپور- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز(۱۱تیر) در نشست شورای زکات دیار علویان با بیان اینکه  با توجه به شرایط دامداری و کشاورزی در این خطه از شمال کشور، استان خیلی از اقلام زکات واجب برخوردار نیست اما به لطف خداوند متعال از زکات مسحبی برخورداریم، اظهار کرد:‌ باید مسئولین برای تبیین موارد زکات مستحبی بین اقشار مختلف جامعه ورود کنند.

 

 

وی با بیان اینکه امسال به واسطه نوع نزولات آسمانی با کاهش تولید مواجه ایم، افزود: خداوند متعال را شاکریم در کشت بهاره از ظرفیت بهتری برخورداریم.

 

 

حجت الاسلام رضاپور بااشاره به اینکه بخشی از زکات جمع آوری شده در همان محل جمع آوری شده هزینه می شود باید این عملکرد با هدف بازگشت اعتماد عمومی جامعه بازگو شود، گفت: امروز وظیفه روحانیون و مسئولان  این است که بیشتر به بحث  پرداخت زکات بپردارند و این مسئله و واجب مهم را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

 

 

وی شورای زکات در هر روستایی فعال شود آن روستا آباد می شود، افزود: شناسایی ظرفیت های  بالفعل و بالقوه روستا و توزیع زکات جمع آوری شهده بین نیازمندان همان روستا از مهمترین وظایف شورای زکات است که باید به درستی اجرایی و برای مردم بازگو شود.

کد خبر 1275856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha