ساخت مسجد و مدرسه در شهرک های اقماری مورد توجه قرار گیرد

اسلامی با بیان اینکه نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان تا پایان امسال ۱۵۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش خواهد داد، گفت: ۱۰۰ کلاس درس تا مهرماه امسال و ۵۰ کلاس درس نیز تا پایان سال تکمیل وتحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حمیدرضا اسلامی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته 100 کلاس درس تحویل آموزش وپرورش دادیم، گفت: تا ابترای مهرماه امسال نیز 100 کلاس درس آماده تحویل است و 50 کلاس درس نیز در نیمه دوم سال تحویل داده خواهد شد.

 

وی با یادآوری اینکه استان زنجان فاقد استخر دانش آموزی است، گفت: استخر دانش آموزی زنجان که در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا دهه فجر امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

 

اسلامی از همراهی خیرین مدرسه ساز در تکمیل پروژه های مدرسه سازی در استان زنجان خبر داد و گفت: از مجموع 135 پروژه نوسازی و تجهیز مدارس استان در سال جاری 75 پروژه با 373 کلاس درس توسط خیرین و مابقی از اعتبارات دولتی پیش می رود.

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان به طرح هجرت در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: از امسال این طرح به نام طرح«شهید عجمیان» در راستای تعمیر، تجهیز، رنگ آمیزی و فضاسازی در مدارس اجرا خواهد شد.

 

وی همچنین به اجرای طرح قیر رایگان بام مدارس که ازسال 96 از محل تخصیص قیر رایگان به همت نمایندگان مجلس مصوب شده است اشاره کرد و گفت: قیر تهیه شده برای آسفالت محوطه ها و ایزوگام بام مدارس سال گذشته برای 105 هزار مترمربع در مدارس شهرهای خدابنده، زنجان، ابهر و خرمدره مورد استفاده قرار گرفت و امسال نیز آسفالت و ایزوگام مدارس به میزان 105 هزارمترمربع در دستور کار است.

 

اسلامی با یادآوری اینکه آسفالت محوطه مدارس شهرستان طارم به اتمام رسیده است، تصریح کرد: مرحله آخر اسفالت محوطه مدارس بعد از مرداد ماه به شهرهای قیدار، ابهر خرمدره و نواحی یک و دو زنجان تخصیص می یابد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه متولیان ساخت شهرک های اقماری و مجتمع های مسکونی مکلف به تامین فضای آموزشی هستند، گفت: ساخت مساجد، مدارس و استادیوم های ورزشی و فرهنگسراها به عنوان زیرساخت ها در این شهرک ها مورد تاکید است.

 

به گفته اسلامی، متاسفانه علیرغم لکه گیری فضاهای آموزشی و فرهنگی در نقشه جامع شهرک های اقماری شهرهای زنجان، ابهر وخرمدره و قیدار، این فضاها ساخته نشده است.

 

وی با بیان اینکه در شهرک اقماری پونک زنجان مجتمع ها عمدتا مسکن مهر است و بایستی فصاهای آموزشی و فرهنگی قبل از اسکان مردم ساخته می شد، اضافه کرد: سال گذشته سه فضای فرهنگی آموزشی در کوی زیتون و 2 مورد در کوی زنگان پیش بینی شد.

 

کد خبر 1275877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha