مفتی اعظم عمان خواستار تحریم محصولات سوئدی شد

شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان برای مقابله با جنایت سوزاندن قرآن کریم که در سوئد تحت حمایت پلیس انجام شد، خواستار تحریم محصولات سوئدی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشبیبه، مفتی اعظم عمان در بیانیه ای که آن را در توییتر خود منتشر کرده است، گفت: سوئد از جنایات بزرگ خود علیه اسلام دست بر نمی دارد و آنچه در شبکه های خبری مبنی بر اینکه بچه های مسلمان را به زور از دست خانواده هایشان می گیرند تا هویت انسانی آنها تغییر دهند، بزرگ ترین چالش برای کل امت اسلامی محسوب می شود.

 

الخلیلی همچنین از نهادهای اسلامی، اعم از دولت، مؤسسه و یا یک فرد مسلمان خواست تا معاملات مالی بین خود و سوئد را لغو کنند.

 

وی افزود: تعجب می کنم که مسلمانان شرق و غرب زمین برای مقابله با این جنایت کجا هستند؟! کمترین کاری که باید در رابطه با این جنایت بزرگ انجام داد تحریم کامل آن با خودداری از خرید هر یک از محصولات آنان است.

 

وی در ادامه با محکومیت شدید این اهانت به آیه 42 سوره ابراهیم اشاره کرد و گفت: این « وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَفِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّلِمُونَ» گمان نکنید که خداوند از آنچه ستمکاران می کنند غافل است».

 

گفتنی است، یک تندرو سوئدی عراقی الاصل چند روز پیش پس از اعطای مجوز پلیس به وی برای سازماندهی تظاهرات، یک نسخه از قرآن کریم را در مسجد مرکزی استکهلم در پایتخت سوئد پاره کرد و به آتش کشید. این تصمیم قضایی با موج گسترده ای از محکومیت ها در جهان عرب و اسلام مواجه شد.

کد خبر 1275881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha