جنایات یک قرن گذشته مرتبط با نظام لیبرالیسم و سرمایه داری غرب است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جنایاتی که علیه بشریت در یک قرن گذشته به وقوع پیوسته است، مرتبط با نظام لیبرالیسم و سرمایه داری در غرب با محوریت فرانسه، انگلیس و آمریکا است.

جواد کریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حقوق بشر ادعایی آمریکا و غربی ها گفت: تمام جنایاتی که علیه بشریت در یک قرن گذشته به وقوع پیوسته است مرتبط با نظام لیبرالیسم و سرمایه داری در غرب با محوریت آمریکا، فرانسه و انگلیس است. 

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکا یک ماه قبل گزارش مستندی منتشر کرد و در آن به این اشاره شده بود که در 20 سال گذشته آمریکایی ها، اروپایی ها و ارتش شان به نام ناتو در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن و لیبی؛ چهار و نیم میلیون مسلمان را کشته اند و صدها شهر را ویران کردند و بیش از دو و نیم میلیون نفر را آواره کرده اند که مصداق دیگر آن غرق شدن قایق پناهجویان در سواحل برخی کشورها است که همه آوارگان کشورهای جنگ زده ای هستند که به دست آمریکایی ها و اروپایی ها جنگ ها به آنها تحمیل شده است.

 

 

وی ادامه داد: زیرساخت ها در این کشورهای جنگ زده ویران شده است و مردم آواره شده اند و این مسئله جلوی چشم است و در گزارش شان به صورت آشکار به آن اشاره کرده اند و این مصداق بارز حقوق بشر ادعایی آمریکایی ها و اروپایی ها است.

 

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در داخل این کشورها چندین بار این صدمات و لطمات به حقوق شهروندان از ابعاد فرهنگی، اقتصادی و دینی وارد شده است. در آمریکا نیز واضح و آشکار است که چطور سیاه پوستان در روز روشن زیر زانوهای آمریکایی ها جان می دهند و فریاد می کشند و کسی به فریاد آنها نمی رسد و اتفاقا به قاتلان آنها مدال هم می دهند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در حال رخ دادن در اوکراین و اروپا است نیز ناشی از ستم هایی است که آنها به مردم کشورهای دیگر روا داشتند و باید گفت سقوط این حکومت ها نزدیک است.

 

 

کد خبر 1276048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha