لزوم توجه مبلغان به تبیین نقش امامت در امیدزایی

حجت الاسلام صابری تولایی با بیان اینکه امروز سخت ترین کار، تبلیغ است، گفت: امروز بحث ناامیدی بسیار مهم است و در این شرایط به بحث رابطه امامت با امیدواری توجه شود و باید امیدزایی کنیم و به منابع معرفت افزا توجه داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد صابری تولایی -عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان- امروز (۱۲ تیر) در همایش تبیین گران خراسان جنوبی اظهار داشت: تبلیغ از موضوع محوری به مسئله محوری تغییر موضع داده است.

 

وی با بیان اینکه مبلغان به منابع معرفت زا در خصوص غدیر توجه کنند، خطاب به مبلغان افزود: به رابطه بین امامت و نبوت بپردازید چرا که غدیر یک جریان است جریان آن شایستگی هایی است که خداوند کشف کرده است. 

 

حجت الاسلام صابری تولایی بیان کرد: امروز بحث ناامیدی بسیار مهم است و در این شرایط به بحث رابطه امامت با امیدواری توجه شود و باید امیدزایی کنیم و به تبیین نقش امامت در این زمینه بپردازید.

 

عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به موانع پذیرش ولایت عنوان کرد: از جمله موانع پذیرش ولایت می توان به تعلق ها، شاخص های غلط و آلودگی ها اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: ولایت به معنای همه چیز است و در نظام وجودی انسان، ولایت نافی است و ولایت در نظام اجتماعی عرصه طواغیت و در عرصه هستی نیز ولایت بت ها را از بین می برد. 

 

حجت الاسلام صابری تولایی با اشاره به بحث محرم گفت: در بحث محرم بر اساس مسئله ای جلو رفته ایم و عنوان شوق زخم در نظر گرفته شده است و حدود ۶۰ گروه در کشور برای محرم فعالیت دارند و بحث نقش اعتقاد به نصرت در امیدآفرینی در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت.

 

عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: مخاطب محرم مخاطب به شدت مشوشی است و باید به بحث های جامع پرداخته شود و بحث های معرفتی، سیاسی، اجتماعی و ... در اختیار مبلغان قرار گیرد.

 

مدیر موسسه فصل الخطاب ادامه داد: رهروان اباعبدالله الحسین علیه السلام را به جایی رسانید که آستانه صبر آنان افزایش پیدا کند و آن احساس رضایت شکل بگیرد.

 

وی در ادامه گفت: اگر عملی این چند ویژگی را نداشته باشد عبادت حساب نمی شود مگر اینکه همراه با نیت و قصد قربت باشد و در چهارچوب کتاب سنت اجرا شود و مسئله ما اولویت داشته باشد.

 

حجت الاسلام صابری تولایی در پایان عنوان کرد: سخت ترین کار در زمان حال بحث تبلیغ و تبیین است و این بار بر روی دوش شما قرار دارد و به فرموده مقام معظم رهبری امروز جهاد تبیین، واجب است.

 

 

کد خبر 1276050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha