پاپ فرانسیس: جواز سوزاندن قرآن کریم، غیر قابل قبول و مذموم است

پاپ فرانسیس در واکنش به حادثه سوزاندن قرآن کریم در سوئد تاکید کرد: اجازه دادن به این امر غیرقابل قبول و محکوم است و آزادی بیان نباید بهانه ای برای توهین به دیگران باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وکاله العهد نیوز، پاپ فرانسیس در واکنش به حادثه سوزاندن قرآن کریم در سوئد در یک مصاحبه مطبوعاتی «خشم شدید» خود را از چنین رفتاری ابراز کرد و گفت: از این رفتارها احساس خشم و انزجار می ‌کنم، زیرا هر کتابی که برای پیروان آن مقدس باشد، باید با احترام با آن برخورد کرد و آزادی بیان هرگز نباید بهانه ای برای تحقیر دیگران باشد و این اقدام امری مردود و غیر قابل قبول است.

 

وی با بیان اینکه رسالت ما تبدیل حس دینی به همکاری، برادری و خیر است، تاکید کرد: آینده همکاری بین ادیان مبتنی بر اصل عمل متقابل، احترام به دیگری و حقیقت است.

 

پاپ در ادامه گفت: امروز ما به سازندگان صلح نیاز داریم، نه به سازندگان سلاح. ما به سازندگان صلح نیاز داریم، نه محرک‌های درگیری. ما به آتش‌نشان نیاز داریم، نه آتش‌افروز. ما به مبلغان آشتی نیاز داریم، نه کسانی که تهدید به نابودی می کنند. یا آینده را با هم می سازیم یا آینده ای نخواهد بود.

کد خبر 1276068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha