سازه موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی در حال نصب

فلاحی با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی با مساحت ۶ هزار متر مربع و با اختصاص ۸۰ میلیارد اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی در حال انجام است، گفت: سازه موزه نیز در حال نصب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی صبح امروز (۱۲ تیر) در دیدار رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز نوزدهمین نشست تخصصی منطقه ای ادبیات دفاع مقدس به منظور آسیب شناسی و شناخت بیشتر نویسندگان با ساخت و پرداخت «خاطره نویسی» با میزبانی استان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان فعالیت ۱۵۲ نویسنده در حوزه دفاع مقدس در سطح استان، افزود: به نوقلمان حوزه دفاع مقدس نیز توجه شده و برای افزایش تجربیات آنان همه ساله کارگاه‌های آموزشی برگزار می شود.

 

فلاحی ادامه داد: در حوزه شعر دفاع مقدس نیز ۱۵۰ نفر از شاعران در قالب بانک اطلاعاتی ثبت شده است و همه ساله با برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس از آثار این شاعران بهره‌مند می‌شویم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: سالانه باید ۶۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس در استان به چاپ برسانیم که سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا و عدم ارتباط‌گیری ۲۷ عنوان کتاب، سال ۱۴۰۰ نیز ۵۸ عنوان کتاب و در سال گذشته ۶۳ عنوان کتاب به چاپ رسید.

 

وی بیان کرد: کتاب «به عشق امام» به روایتگری آزاده آقای مبرقعی و کتاب «پرستار فاو» به عنوان کتب برتر کشوری انتخاب شدند.

 

فلاحی از تولید ۲۴ عنوان کتاب صوتی و چاپ ۲ عنوان کتاب به زبان انگلیسی و عربی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تأکید ما بر انجام مصاحبه و جمع‌آوری آثار رزمندگان است که از ۲۸ هزار و ۲۸۰ رزمنده دفاع مقدس در استان تاکنون حدود ۶ هزار مصاحبه از رزمندگان شرکت‌کننده در دوران هشت سال دفاع مقدس در استان گردآوری شده و این اقدام ادامه دارد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: موزه دفاع مقدس استان با مساحت ۶ هزار متر مربع و با اختصاص ۸۰ میلیارد اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی در حال انجام است و سازه موزه نیز در حال نصب است.

 

وی با بیان اینکه در ۶۲ نقطه استان شهید گمنام داریم، تصریح کرد: تاکنون ساخت یادمان شهدا در ۴۲ نقطه تکمیل شده است و مابقی نیز در حال انجام است.

 

 

 

کد خبر 1276082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha