تدارک بیش از دو هزار عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت در قم

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت برنامه‌های عید غدیر در استان قم از تدارک بیش از دو هزار عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام محمدحسن ذاکری امروز(دوشنبه12تیرماه) در گفتگو با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت گفت: جشن های این دهه از عید قربان آغاز شده و تا روز مباهله ادامه دارد.

 

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت برنامه‌های عید غدیر در استان قم با اشاره به اهمیت عید غدیر در کلام پیامبراسلام گفت: عید اکبر و افضل ایام از جمله این تاکیدات است.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) در فضیلت عید غدیر و مناسک آن گفت: اطعام دادن، هدیه دادن، دستگیری از نیازمندان، شادی و سرور، نیکوکاری، توسعه بر خانواده، تبریک و تبسم وغیره از تاکیدات ائمه  در روز عید غدیراست.

 

ذاکری با بیان اینکه ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در استان قم از ماه ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: در این مدت جلسات اندیشه ورزی و عملیاتی مختلفی برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار عنوان برنامه و مراسم برای این ایام تدارک دیده شده است افزود: برگزاری جشن های مختلف در این ایام نسبت به سال گذشته صد درد صد افزایش پیدا کرده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه این برنامه‌ها در سطح استان و بخش ها و  روستاها در حال انجام است گفت: برپایی مراسم شادی و سرور محور اصلی این برنامه‌هاست.

 

حجت الاسلام ذاکری همچنین  به بحث اطعام غدیر که ازجمله سفارشات این روز است اشاره کرد و گفت: این سنت حسنه با محوریت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و کمک خیرین در حال پیگیری است.

 

وی مواسات مؤمنانه و دستگیری از خانواده‌های نیازمند، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و نیازمند، تهیه جهیزیه برای نیازمندان توسط کمیته امداد و خیرین را از جمله دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد.

 

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت برنامه‌های عید غدیر در استان قم در ادامه به برپایی کاروان شادی غدیر تاظهور اشاره کرد و گفت: این برنامه محوری در عصر روز عید غدیر از ساعت ۱۷ دقیقه در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران برپا خواهد شد.

 

وی همچنین به برپایی جشن بین المللی فرزندان غدیر اشاره کرد و گفت: این جشن بزرگ با حضور خواهران اتباع از بیش از 120 کشور جهان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار واهد شد.

 

 

 

کد خبر 1276121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha