صاحبان استاکس نت شناخته شدند

روزنامه نیویورک تایمز از توطئه آمریکا و اسراییل در استفاده از کرم رایانه ای استاکس نت برای تخریب سانتریفیوژهای هسته ای ایران پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه نیویورک تایمز با ارایه گزارشی ضمن پرده برداشتن از توطئه آمریکا و اسراییل علیه فعالیت های هسته ای ایران نوشت: کرم رایانه ای استاکس نت که هدف به کارگیری آن تخریب فعالیت سانتریفیوژهای هسته ای و کاهش توانایی هسته ای ایران بوده در مرکز دیمونا مورد آزمایش قرار گرفته است.

نیویورک تایمز افزود: آزمایشهای مربوط به کرم تخریب کننده استاکس نت در دو سال گذشته در مجتمع تحت حفاظت شدید دیمونا در صحرای نقب انجام شده است.

این نشریه همچنین به نقل از کارشناسان نظامی و اطلاعاتی آشنا با مرکز دیمونا نوشت: رژیم صهیونیستی در آزمایشهای مربوط به این کرم رایانه ای در دیمونا فعالیت های سانتریفیوژهای مشابه با آنچه دانشمندان ایرانی برای غنی سازی اورانیوم در اختیار دارند را تخریب کرده اند.

یک کارشناس هسته ای آمریکا در این باره گفت: برای آزمایش این کرم شما باید همه دستگاه را بشناسید.

وی افزود: علت اینکه استاکس نت به طور موثر عمل کرده این است که اسراییل قبلاً آن را آزمایش کرده بوده است.

براساس اطلاعات درج شده در نشریه نیویورک تایمز، این کرم رایانه ای پیچیده ترین سلاح سایبری است که تاکنون به کار گرفته شده است.

در این گزارش آمده است: این کرم رایانه ای موجب شد تا سانتریفیوژها تا حد زیادی از کنترل خارج شوند و یک پنجم آنها به طور کلی از کار افتادند.

به نوشته نیویورک تایمز مقامات آمریکایی و اسراییلی تاکنون از هرگونه اظهارنظر رسمی درباره این کرم رایانه ای خودداری کرده اند.

بنابر گزارش سیاست، رژیم صهیونیستی تاکنون چندین بار با ادعای غیرصلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران، نسبت به این فعالیت ها هشدار داده و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفته است که تنها تهدید نظامی می تواند ایران را از ساخت بمب اتمی بازدارد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی خود دارای بیش از 200 کلاهک هسته ای در راکتور دمونا است اما سیاست ابهام را درباره در اختیار داشتن قدرت هسته ای در پیش گرفته است.

پایان پیام/
 

کد خبر 12780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha