اجرای طرح‌ مرمت ابنیه مذهبی، تاریخی خمین

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی از اجرای طرح های مرمت اضطراری اماکن مذهبی، تاریخی شهرستان خمین خبرداد.

محسن رحمتی، معاون میراث فرهنگی استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک، گفت: طرح مرمت اضطراری ابنیه تاریخی، مذهبی شهرستان خمین با 500 میلیون ریال اعتبار تهیه و اجرا می‌شود.


وی افزود: شهرستان خمین با وجود بناها و اماکن تاریخی منحصر به فرد در استان، مورد توجه ویژه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.


رحمتی خاطرنشان کرد: تکمیل عملیات مرمت قلعه سالار محتشم و امامزاده اسماعیل یوجان(ع) در شهرستان خمین از برنامه‌هایی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال 91 اجرا می‌کند.


وی با بیان اینکه 700 میلیون ریال اعتبار برای انجام فعالیت‌های مرمت و ساماندهی بناها و اماکن تاریخی این شهرستان در سال 91 در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: ساماندهی گورستان‌های ارامنه روستای لیلیان نیز در سال 91 با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال انجام می‌شود.


معاون میراث فرهنگی استان مرکزی همچنین از اجرای طرح‎های مرمتی و استحکام ‌بخشی در آشتیان خبر داد و افزود: پروژه‌های مرمتی شهرستان آشتیان با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال در سال 91 اجرا می‌شود.


وی با بیان اینکه طرح مرمت‌ اضطراری ابنیه تاریخی شهرستان با اعتبار 300 میلیون ریال انجام خواهد شد، گفت: مرمت حمام روستای سیاوشان و مرمت و استحکام‌بخشی بقعه بی‌بی شهربانو نیز از برنامه‌هایی است که در این شهرستان اجرا خواهد شد.


رحمتی با بیان اینکه تکمیل و تجهیز موزه شهرستان در منزل تاریخی معتمدالایاله با 100 میلیون ریال اعتبار انجام می‌شود، تصریح کرد:‌ عملیات مرمت منزل میرزا حسن آشتیانی نیز یکی از بناهای تاریخی شهرستان، امسال با 300 میلیون ریال اعتبار تکمیل خواهد شد.

 


پایان پیام/

کد خبر 128346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha