تور هسته ای ایران بی سابقه است

هیچ کشوری تاکنون تا این حد که جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت های هسته ای اش شفاف سازی و اعتمادسازی کرده ، اقدامی را انجام نداده بود.

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به  دعوت جمهوری اسلامی ایران از سفرای 120 کشور جهان برای بازدید از تاسیسات هسته ای کشورمان و   دستاوردهای آن به خبرنگار شبستان گفت: تور هسته ای چند دستاورد مهم در کشورمان داشت که مهمترین آن اثبات حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی ایران به جامعه بین الملل بود.

 

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با دعوت از کشورهای دیگر یکبار دیگر  این امر را به اثبات رساند که فعالیت های هسته ای اش در چارچوب قوانین NPT و کاملاً صلح آمیز بوده و در آینده نیز خواهد بود.

 

نقوی حسینی تصریح کرد: این القایی که از سوی کشورهای غربی به ویژه 5+1 و لابی های صهیونیستی به افکار عمومی برای فعالیت های هسته ای ایران شده بود که این فعالیت های در چارچوب صلح آمیز نیست با دعوت از کشورهای دیگر و بازدید از تاسیسات هسته ای ایران خنثی شد.

 

وی ادامه داد: افکار عمومی جهان پیش از این نیز به حقانیت جمهوری اسلامی ایران و اهداف صلح آمیز هسته ای اش پی برده بود اما قدرتهای بزرگ و به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره برای رسیدن به اهداف پلید خود که همان ضربه زدن به اصل انقلاب و نظام بود همواره کارشکنی هایی را بر سر فعالیت های هسته ای ایران انجام می دهند.

 

نقوی حسینی دعوت از نمایندگان کشورهای دیگر برای بازدید از تاسیسات هسته ای کشورمان را در دنیا اقدامی منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: هیچ کشوری تاکنون تا این حد که جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت های هسته ای اش شفاف سازی و اعتمادسازی کرده ، اقدامی را انجام نداده بود.

 

وی ادامه داد: اقدام جمهوری اسلامی ایران الگویی برای سایر کشورها باید شود که انها نیز برای فعالیتهای هسته ای خود تا این حد شفاف سازی کند.

 

نماینده ورامین در خانه ملت با بیان اینکه قطعاً کارشکنی های 5+1 در آینده نیز ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: ما تاکنون  علی رغم همه تهدیدات دشمنان و تحریم های شان یک قدم از حقوق هسته ای خود عقب ننشسته ایم و بعد از این نیز  بر مواضع خود که دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای در چارچوب قوانین NPT ادامه خواهیم داد.

پایان پیام/
 

کد خبر 13103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha