یک مسجد آبرومند بهتر از ده ها مسجد مخروبه و نیمه کاره

حجت الاسلام ادیب یزدی با انتقاد از بی توجهی به وضوخانه ها و سرویس های بهداشتی مساجد گفت: ساخت یک مسجد پاک و آبرومند بهتر از دهها مسجد مخروبه و نیمه کاره است.

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه و دانشگاه از بی توجهی به عوامل جذب مردم به ویژه جوانان به مسجد انتقاد کرد و به خبرنگار شبستان گفت: درحال حاضر یکی از دغدغه هایی که در مساجد باید به آن توجه شود وضوخانه و سرویس های بهداشتی مساجد است.

 

وی افزود: باید گروه های ویژه ای برای ساماندهی و توجه به وضعیت وضوخانه ها و سرویس های بهداشتی مساجد تشکیل شود زیرا اگر در کشورمان یک مسجد آبرومند با طهارت و جذاب و زیبا داشته باشیم، بهتر از این است که ده ها مسجد مخروبه و نیمه کاره داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به اینکه در دیگر کشورهای اسلامی به طهارت و پاکی مسجد توجه می شود، ادامه داد: ما که شیعه هستیم باید در زمینه مراعات بهداشت و طهارت مسجد برنامه ریزی داشته باشیم ولی در حال حاضر دیگر کشورهای اسلامی در بهداشت و طهارت وضوخانه ها و سرویس های بهداشتی مساجد از ما جلوتر و الگو هستند.

 

وی اذعان کرد: از میان 54 باب کتاب فقهی شیعیان اولین باب آن در مورد طهارت است ولی آن طور که باید به این مسئله توجه نشده است. طهارت در اسلام اهمیت بالایی دارد ولی در کشور ما فرهنگ استفاده و کیفیت بهره برداری از باد، آب و خشک کن در حین وضو توجه نشده است.

 

وی با بیان اینکه بی توجهی به طهارت و پاکی مسجد در برخی مواقع موجب فاصله گرفتن بسیاری از مومنین و انسان های خوب و فرهیخته از مسجد می شود، تصریح کرد: بی توجهی به طهارت و پاکی مسجد شایسته جامعه اسلامی نیست.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی بر لزوم اقدام تاثیرگذار در این زمینه تاکید کرد و گفت: در این زمینه تنها باید مدیریت اصولی و دقیق صورت گیرد و آنچنان بودجه فراوانی نیز لازم ندارد چرا که مردم خودشان حاضر هستند که کمبودها را جبران کنند ولی تنها در این زمینه در مدیریت خلاءهایی وجود دارد بنابراین می توان با بهره گیری از توانایی انسان های متخصص این نقیصه را جبران کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 133409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha