معماری مساجد متولی پیدا می کند

حجت‌الاسلام غلامی از ابلاغ طرح شرح وظایف دستگاه‌های متولی مساجد کشور به دستگاه های متولی مساجد خبر داد و گفت: این طرح پس از بررسی و تأیید از سوی دستگاه های متولی مساجد در سطح کشور اجرا می شود.

حجت‌الاسلام محمد غلامی، رئیس دبیرخانه ستاد پشتیبانی و هماهنگی امور مساجد کشور با اعلام تدوین طرح شرح وظایف دستگاه‌های متولی مساجد کشور به خبرنگار شبستان گفت: این طرح در حال حاضر به همه دستگاه‌های متولی مساجد کشور ابلاغ شده است و پس از بررسی و تأیید این طرح از سوی دستگاه های متولی مساجد در سطح کشور به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی افزود: در طرح پیشنهادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ستاد هماهنگی و پشتیبانی مساجد وظایف هر یک از سازمان‌های اوقاف و امورخیریه، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی در قبال مساجد تدوین شده است.

وی به طرح آمایش مساجد اشاره کرد و ادامه داد: در ستاد پشتیبانی مساجد کشور بر اساس طرح آمایش مساجد بنا است برای فضاهای کالبدی و معماری مساجد متولی انتخاب شود چرا که تاکنون به معماری مساجد نظارتی صورت نگرفته است و هیچ دستگاهی خود را در قبال معماری مسجد مسئول نمی دانند.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به خلأها و نیازهای فراوان برای کمک به ساخت مسجد گفت: تنها در سال 89 قریب 21 هزار تقاضا از سوی مردم برای کمک به ساخت مسجد وجود داشته است.


معاون امور بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه حداکثر مبلغی که بابت کمک که در سال به مساجد می پردازد 30 میلیون تومان است و بیشتر از این توان کمک را ندارد چرا که در کشور تقاضا برای کمک برای ساخت مسجد زیاد است.

 

حجت الاسلام غلامی اذعان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان مسئول و متولی موقوفات کشور تنها به مساجدی که تولیت نداشته باشند، نظارت می کند.
پایان پیام/

 

کد خبر 134101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha