حضور فعال کانون‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی ضروری است

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی گفت: حضور فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان و اجرای برنامه های فرهنگی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی (6 خرداد) در جلسه عقد تفاهم نامه با کانون های فرهنگی هنری شهرستان تفرش که به منظور برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در طول سال برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام علی النقی(ع) گفت: ترویج فرهنگ دینی و معرفی نقش و جایگاه ائمه اطهار(ع) در پایداری دین مبین اسلام در جامعه ضروری است.

 

وی با اشاره به اهانت برخی افراد کوردل و نادان به ساحت مقدس امام هادی(ع) افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و مردم ولایتمدار ایران اسلامی با برگزاری مراسم باشکوه در شب و روز شهادت این امام همام مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدنند، اما فعالان فرهنگی مساجد نباید در موضع انفعال باشند تا کسی حمله کند و ما در موضع دفاع باشیم، بلکه باید نهادهایی مانند بسیج و کانون های فرهنگی مساجد تشکیل و فعالیت کنند تا دشمن به دنبال راه حل برای مقابله با آنان نباشند.


حجت الاسلام ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر شرکت فعال اعضاء کانون ها در برنامه های مختلف ملی و مذهبی گفت: نصب بنر، پلاکارد و پوستر در سطح مسجد از سوی کانون فرهنگی خود راهی برای معرفی فعالیت های کانون و جذب افراد به این پایگاه فرهنگی است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه از کانون های فرهنگی انتظار می رود که در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی پیشتاز باشند، اضافه کرد: امید است این تفاهم نامه ها زمینه را برای انجام هر چه بهتر فعالیت و عمل به تعهدات مسئولان کانون ها فراهم کند.


در ادامه این نشست، مجتبی شاه حسینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش نیز ضمن تقدیر از فعالیت های کانون های مساجد این شهرستان و حمایت های دبیرخانه استان مرکزی گفت: کانون های فرهنگی بازوی توانمند اداره ارشاد در برگزاری برنامه های فرهنگی هستند.


وی خاطر نشان کرد: گستردگی این مراکز فرهنگی در سطح شهرستان و روستاهای تفرش توانسته به فعالیت های فرهنگی شکل ویژه ای بدهد.


گفتنی است، در پایان این جلسه از تعداد 16 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان تفرش، 14 کانون با امضاء تفاهم نامه آمادگی خود را برای برگزاری برنامه های فرهنگی اعلام کردند.

 


پایان پیام/

کد خبر 136560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha