70 طرح سلامت دریا در گیلان اجرا می شود

استاندار گیلان از اجرای طرح امنیت اخلاقی با هدف مقابله با بروز برخی ناهنجاری ها در سواحل استان خبر داد و گفت: امسال 70 طرح سلامت دریا برای استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، مهدی سعادتی، استاندار گیلان، امروز(6 خرداد) در جلسه ستاد سلامت دریا با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات تابستان و ورود گردشگران به این استان، گفت: استان گیلان از استان های ساحلی کشور است که با گرم شدن تدریجی هوا و فرا رسیدن فصل تابستان، پذیرای گردشگران بسیاری برای بهره گیری از سواحل استان و استفاده از این نعمت الهی است.

 

وی افزود: طرح امنیت اخلاقی در سواحل در راستای سند چشم انداز 1404 و تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل فرهنگی دریا از تابستان با همکاری سازمان های ذیربط در مناطق ساحلی استان و با هدف پیشگیری از وقوع ناهنجاری های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی اجرا می شود.

 

سعادتی با بیان اینکه طی سال گذشته 48 طرح سلامت دریا با مشارکت بخش خصوصی در استان اجرا شده بود، تصریح کرد: امسال نیز 22 طرح جدید در سواحل استان ایجاد می شود که در مجموع 70 طرح سلامت دریا برای امسال در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه باید طرح ها به صورت یکپارچه مدیریت شده و برای هر طرح کارنامه ای در نظر گرفته شود، افزود: طرح ساماندهی، توسعه و عمران سواحل کشور که باید امسال اجرایی می شد، در مرحله آیین نامه باقی مانده است و  فرمانداران و دستگاه های مسئول موظفند با ارائه طرح های لازم، این مهم را به سرانجام برسانند.

 

سعادتی، ساماندهی سواحل را نیازمند تعامل بخش دولتی و خصوصی دانست و بیان کرد: نحوه استفاده صحیح از دریا از مهم ترین مباحث استان است و دستگاه های فرهنگی باید این مهم را به درستی تبیین و فرهنگ سازی کرده و امکانات لازم رفاهی و خدماتی لازم را برای مسافران و گردشگران در مناطق ساحلی فراهم کنند.

 

وی با اشاره به سوءاستفاده برخی از افراد از این نعمت الهی بیان کرد: برخی از سوء استفاده گران با استفاده نامناسب از سواحل سعی در گسترش بی حجابی و بی عفتی در منطقه دارند که باید با آنان برخورد قانونی شود، چرا که بروز این ناهنجاری ها در استان  موجب آزار بسیاری از گردشگران و مردم منطقه می شود.

 
استاندار گیلان تصریح کرد: اختلاط شنای مردان و زنان و پوشش نامناسب آنان در سواحل، آلودگی های صوتی و بی بندو باری در این سواحل موجب الگوپذیری ضد اسلامی و تغییر فرهنگ بومی منطقه و ایجاد بستر برای افراد بی‌بندوبار و پیامدهای سوء در منطقه می شود.
 

وی با اشاره به لزوم نظارت بر اماکن عمومی، تفریحی و آموزشی و ضرورت رعایت ارزش های اخلاقی، تأکید کرد: افرادی که در غالب طرح امنیت اخلاقی سواحل به مقابله با هنجارشکنان می پردازند از نیروهای آموزش دیده هستند که با عطوفت و اقتدار با تخطی گران برخورد می کنند و دخالت نیروی انتظامی، آخرین گام برای زدوددن این ناهنجاری است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 136615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha