اخبار کوتاه فرهنگی مذهبی از چناران

مراسم شب شعر سوگ آفتاب در چناران برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از چناران، در این مراسم، اشعار12 شاعر جوان روستای رادکان و شهر چناران، در قالب شعر سنتی و نیمایی، به مناسبت بیست و سومین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، قرائت شد.

 

این مراسم یکی از برنامه های هفته فرهنگی،هنری روستای تاریخی رادکان است که با مشارکت کانون فرهنگی، هنری شهدای رادکان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشداری، دهیاری و شورای اسلامی رادکان برگزارشد.

 

از دیگر برنامه های فرهنگی رادکان برگزاری محفل انس با قرآن، نمایشگاه عکس و کارگاه نقاشی بود.

 

****
مجتمع فرهنگی و قرآنی شهید علی بافنده در شهر گلمکان افتتاح شد

 

حجت الاسلام مجتبی معموری، مدیر این مجتمع فرهنگی و قرآنی با اشاره به اقدام خیرخواهانه خانواده شهید بافنده به منظور اهدای زمین به جهت ساخت مجتمع فرهنگی و قرآنی در گفتگو با خبرنگار شبستان در چناران گفت: این خانواده با اهدای ساختمان مجتمع فرهنگی و قرآنی راه شهید را در جهت احیای شعائر دینی و معارف اسلامی و قرآنی ادامه دادند و خیر ماندگاری از خود و شهیدشان به یادگار گذاشتند.

 

حجت الاسلام معموری هدف از اجرای این طرح آموزشی را احیای فرهنگ دینی و ترویج پیام های مذهبی در قالب برنامه های هنری ذکر کرد و اظهار داشت: ساماندهی برنامه های جشن اعیاد، ولادت‌ها و شهادت‌ها ائمه و دیگر مناسبتهای مذهبی و ملی در منطقه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.


وی همچنین از برگزاری دوره آموزشی تواشیح در این شهر خبر داد و بیان داشت: در قالب اجرای این طرح 15 نفر از نوجوانان مذهبی در کلاس های آموزشی تواشیح که طی 15 جلسه برگزار می شود، شرکت می کنند.

 

****

پایگاه مقاومت بسیج شهیدچمران مراکز آموزش فنی وحرفه ای چناران افتتاح شد
 

به گزارش خبرگزاری شبستان از چناران، حمیدرضا موسوی، رئیس این مرکزضمن گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی، بسیج را نهادی برخاسته از بطن جامعه دانست و عنوان کرد: دستاورد و کار اصلی بسیج باید منجر به خودشناسی و معرفت نفس شود.

 

رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای چناران افزود:بسیج تجلی وحدت وکثرت همزمان است، بنابراین می توان بسیارکم هزینه و در ضمن اثرگذار باشد. درختی که از دل جامعه انرژی می گیرد ، میوه ها و ثمرات خود را مستقیما به جامعه ارزانی می کند.

 

فرمانده پایگاه شهید چمران اظهارداشت:بسیج باید تمرین و ممارست برای جهاداکبر و یک گردهمایی برای هم افزایی و در جهت خودسازی و معرفت نفس باشد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 138963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha