ایران را باید با افراشتن پرچم توحید وعدالت بسازیم

رئیس جمهوربا بیان اینکه ساختن ایران در واقع برافراشتن پرچم توحید وعدالت است گفت: اگر پرچم عدالت را در دنیا بلند کنیم همه بشریت خود را در آن شریک خواهند دید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایرن امروز(30دی) در جمع منتخبین و فرهنگیان استان یزد با تاکید بر ساختن ایران به ابزار ولوازم ساخت ایران اشاره و تاکید کرد: ایمان به خدا وتوکل از ابزارهای مهم در ساخت ایران است و ساختن بدون ایمان حرکت در مسیر گمراهی است.
 

وی همدلی را از دیگر ابزارهای ساخت ایران ذکر کرد و افزود: شیاطین منادی تفرقه، بددلی و کینه ورزی هستند باید دل ها، دست ها واندیشه هارا به هم دهیم وبا هم ایران را بسازیم.
 

رئیس جمهوری کارو تلاش را از دیگر ابزارهای مهم در ساخت ایران دانست واظهارداشت: ساختن کشور نیازمند کار وتلاش است، یک کشور با کار ساخته می شود، در دنیا حرف زیاد است اگر صد سال یک ملت با هم حرف بزنند اتفاقی نخواهد افتاد.
 

احمدی نژاد در تبیین خودباوری به عنوان یکی از عوامل مورد نیاز در ساخت ایران گفت: باید خودمان را باور کنیم، از محورهای اصلی شیطان وشیطانیان سلب خودباوری از ملت ها ست، اگر خودمان راباور نداشته باشیم به راحتی تن به اسارت می دهیم وبه عزت وسربلندی نخواهیم رسید.
 

رئیس جمهور افزود: اگر خودمان را باور کنیم که می توانیم هیچ قله ای از پیشرفت از دسترس دور نخواهد بود، تمام پیشرفت های علم وفناوری هیچ کدام بالاتر از متوسط استعداد ایرانی نیست.

وی در تبین پایبندی به عدالت به عنوان دیگر ابزار مورد نیاز در ساخت ایران گفت: اگر عدالت نباشد شاید اتفاقاتی به وقع بپوندد امام این اتفاقات شیرین وماندگار نخواهد بود.
 

احمدی نژاد ادامه داد: روح حاکم بر برنامه ها باید عدالت باشد، اگر امروز ثروت کشور را عادلانه تقسیم نکنیم به هنگامی که فاصله اتفاق افتاد چگونه می توان عدالت را حاکم کرد؟ همه استعدادها باید در ایران فرصت شکوفا شدن داشته باشند.
 

رئس جمهور در تبیین پیگیری آرمان ها به عنوان یکی از عوامل در ساخت ایران تاکید کرد: انسان بدون آرمان با سایر موجودات تفاوتی ندارد و باید آرمان داشته باشیم.
 

احمدی نژاد با اشاره به ویژگی های آرمان گفت: آرمان باید در بین یک ملت مشترک باشد، زمانی آرزوها و آرمان ها به پیشرفت و ساختن کشور کمک می کند که آرزوهای فردی با آرزوهای اجتماعی هم راستا شوند و هر کس در هر گوشه ای از ایران در راستای آرمان ومنافع ملی قدم بردارد.
 

وی ادامه داد: اگر 75 میلیون اراده در ایران هم جهت شوند انفجار نور خواهد بود و کسی نمی تواند در مقابل آن بایستد.
 

رئیس جمهور الهی بودن اهداف را از دیگر ویژگی های آرمان ذکر و تصریح کرد: اگر اهداف الهی نباشند اتفاق خاصی نمی افتد، بعد از دوره سنیگن جنگ ها در اروپا آنها به فکر اتحاد افتادند ودر سایه این اتحاد قصد غارت سایر کشورها را کردند، ساختارهای را تعبیه کردند تا جیب ملت را تخلیه وبین خودشان تقسیم کنند اگرچه ما معتقدیم جنین رفتاری عاقبت خوبی برای آنان ندارد و در دورن خود مرگ خودش را پرورش می دهد.

رئیس جمهور اظهارداشت: باید آرمان ها را در بالاترین حد خود قرار دهیم، انسان جهانی است انسانی که نگاه جهانی نداشته باشد خودش را محدود کرده است، انسان خیلی بزرگ است.
 

احمدی نژاد در همین زمینه گفت: آرمان ها یکی از عوامل وحدت است اگر ما پرچم عدالت را در جهان بلند کنیم همه بشریت خود را در آن شریک می بینند.
 

رئیس جمهور با بیان اینکه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت یعنی اهداف بلند الهی و آرمانی تاکید کرد: می خواهیم با الگوی ایران اسلامی پیشرفت جامعه ای را بسازیم تا انسان ها نسبت به هم رئوف ومهربان باشند چرا که اگرهمه با هم مهربان ورئوف باشند در جامعه فقر، بزهکاری و .. وجود نخواهد داشت.
 

وی در این زمینه به نقش یزد و انتظارات از مردم دارالعباده اشاره وتاکید کرد: بسیاری از لوازم وعوامل پیشرفت در پیشینه و فرهنگ امروز یزد نظیر ایمان به خدا، توکل، همدلی، خودباوری، عدالت جوئی، آرمان طلبی وآرمان خواهی وجود دارد و از مردم یزد انتظار می رود تا دست در دست هم دهند وبا تکیه بر ذخایر خدائی والهی یک الگوی ایران اسلامی برای هدیه به بشریت ایجاد کنند.
 

احمدی نژاد با بیان اینکه کسی که در مسیر خدا وعدالت حرکت کند همه سنت های عالم در پشت سر او قرا می گیرد افزود: یزد باید الگوی ساختن وسازندگی ایران اسلامی شود.


وی همچنین با اشاره به مهاجرت نخبگان، با بیان اینکه این مهاجرت طی سال های اخیر خیلی کاهش یافته است گفت: قله علمی که در دانشگاه تعریف شده خارج از مرزهای ایران است پس چگونه باید انتظار داشته باشیم که فردی که از نظر علمی خیلی برجسته است مهاجرت نکند.
 

وی بابیان اینکه ریل نظام آموزش عالی ما به سمت خارج از مرزهاست وقطعا قطار به آن سمت حرکت خواهد کرد ادامه داد: باید ریل را عوض کنیم و خودمان قله علمی شویم.
 

وی با بیان اینکه باید قله تعریف کنیم و آن را بسیار بالاتر از میزان فعلی و در ادامه رشد تاریخی ملت ایران قرار دهیم گفت: تعویض این ریل، شدنی است ویکی از جاهائی که می تواند این ریل را عوض کند به دلیل حفظ اصالت ها بیش از هرجای دیگر یزد می باشد.
 

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: اگر فکر کینم اروپا وآمریکا قله هستند همیشه از آنان عقب خواهیم بود وسرنوشت ما هم به ناکجا آباد است باید مسیر وآرمان را بازتعریف و ریل حرکت ملت را عوض کنیم.
 

گفتنی است، در این نشست نمایندگان اقشار مختلف نخبه وفرهنگی یزد به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.


پایان پیام/


 

کد خبر 13902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha