تهدیدها و تحریم ها ملت مقاوم ایران را از حرکت رو به جلو باز نمی دارد

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکره جمهوری اسلامی ایران با 5+1 در استانبول اظهار داشت: امیدواریم غرب از این مسایل پیش آمده عبرت بگیرد و مذاکرات در مسیر واقع‌بینی پیش برود.

به گزارش خبرنگار شبستان، آیت الله امامی کاشانی، خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران با اظهار امیدواری از عبرت گرفتن غرب از بحران هایی که در این کشورها پیش آمده است، ادامه داد: انرژی هسته‌ای در ایران جنبه علمی دارد و برای سلاح هسته‌ای نیست، 120 کارشناس از دنیا آمدند و شفافیت کار ما را دیدند، این فشارها و تهدیدها ملت مقاوم ایران را از حرکت باز نمی‌دارد و فقط باعث رنج‌ ما و زحمت خودشان می‌شود.

 

وی با بیان روایتی که شیعه و سنی در کتب خود آورده‌اند، گفت: در این روایت آمده است اسلام آن روزی که طلوع کرد، یارش کم بود، در آخرالزمان هم یارانش کم خواهد بود اما خوشا به حال آنان که اسلام را یاری می‌کنند و به اسلام درست عمل می‌کنند، یعنی واقعا منتظر امام زمان (عج) هستند.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه طبق روایات ائمه اطهار (ع) ظهور اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه همه جا پر از ظلم و جور شده باشد، تصریح کرد: آیا در این زمان همه فاسد خواهند بود؟ آری فساد و ظلم همه جا را خواهد گرفت اما خط مستقیمی هست که فریاد خواهد زد و آن خط تولید ولایت و امامت است.

 

وی در ادامه سخنان خود با طلب مغفرت برای شهدای اسلام و انقلاب اسلامی ابراز داشت: در سایه حقیقت حدیث مذکور فداکاری هنوز در ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و دیگر کشورها وجود دارد و امیدواریم این حرکتی که از امام (ره) شروع شده و رهبر معظم انقلاب ادامه می‌دهند به ظهور حضرت مهدی (عج) برسد.

 

حجت‌الاسلام امامی کاشانی حرکت اعتراضی بانوان کشور آذربایجان به طرح منع حجاب در این کشور را عین انتظار دانست و با تحسین خواهران آذربایجان که اینچنین برای حدود اسلام ایستاده‌اند، اظهار داشت: امیدواریم دولت وقت متنبه و بیدار شود و این طرح بین دولت و ملت فاصله ایجاد نکند، در آخرالزمان بین دولت‌ها و ملت‌ها فاصله می‌افتد و مردم از قدرت‌ها مأیوس می‌شوند و از حکومت‌ها می‌برند، لذا وقتی ندای امام زمان از کنار کعبه بلند می‌شود و می‌فرماید که من حجت خدا هستم از همه دنیا به او اقبال می‌کنند و بزرگان عرب و عجم به سوی حضرت می‌آیند.

 

وی خطاب به جمع نمازگزاران ادامه داد: اگر قانون خدا را احترام گذاشتیم خدا از جاهای مختلف ما را محترم می دارد و اگر عکس آن عمل کنیم در دنیا و آخرت تحقیر می‌شویم.

 

وی با تأکید بر مقابله با حرکت‌هایی که در دنیا علیه اسلام صورت می گیرد، اضافه کرد: حرکت مردم تونس که در برابر دیکتاتور ایستادند و بیرونش کردند، نمونه حرکت حق است که ممکن است لاغر ‌شود، اما هرگز خاموش نمی‌شود.

 

امامی کاشانی در پایان سخنانش در خطبه دوم با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی تصریح کرد: عشق به امام حسین (ع) در میان شیعه شیرینی خاصی دارد، اگرچه اهل سنت و دیگر علاقه‌مندان هم به مراسم امام حسین می‌روند، اما ترورهایی که در کشور عراق صورت می‌گیرد برای این است که جلوی این حرکت را بگیرند، ملت ایران هم باید وحدت حول انقلاب اسلامی و ولایت را لازمه کار خود قرار دهد. ملت ما در وفا و فداکاری کم نگذاشتند و به طور کامل عمل کرده‌اند.

 

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت موضوع تفکر پرداخت و متذکر شد: میان فکر و تفکر باید تفاوت قایل شد، فکر اندیشیدنی است که چه بسا در مورد کار ناروا هم باشد، اما تفکر قوه‌ای است که زیر سایه عقل حرکت می‌کند.

 

وی با تأکید بر مهم بودن تفکر که هم فلاسفه غرب و هم فلاسفه شرق آن را تأیید کرده‌اند، تصریح کرد: صدرالمتأهلین شیرازی، فیلسوف شرق می‌گوید فکر دو اثر دارد، اول اینکه با آن نسیم طیب به قلب می‌وزد، یعنی دل پاک می‌شود، چون وقتی آدم خوب فکر کرد قلبش آرام می‌شود، دوم اینکه این اعتدال به بیرون سرایت می‌کند و زندگی را در اعتدال قرار می‌دهد. صدرالمتأهلین می‌گوید که فکر نهایت امر نیست بلکه طریقی است برای سیر در مراتب انسانیت، برای اینکه جمال و جلال خدا و ملکوت عالم دیده شود.

 

حجت‌الاسلام امامی کاشانی ادامه داد: انیشتین فیلسوف و ریاضی‌دان غربی می‌گوید مشکل‌ترین کار انسان فکر کردن است و انسان باید بداند چگونه امیال را هدایت کند.

 

وی با تشبیه تفکر به نفس کشیدن گفت: انسان با دم و بازدم خود هوای تمیز را می‌گیرد و هوای آلوده را خارج می‌کند، فکر هم اینچنین است آنچه را خوب است، استوار کرده و آنچه را شهوت و غضب است، به بیرون می‌افکند.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه خداوند در قرآن انسان را برای ازدواج و دیگر مسایل مانند باران، رعد و برق، شب و روز و خواب امر به تعقل در قدرت خدا کرده است، اضافه کرد: زندگی مرد با زن روشن نیست و پیچیدگی دارد که آیا این تفکر است یا هوای نفس، مثلا بددلی زن و شوهر نسبت به یکدیگر بر مبنای عقل یا غضب یا شهوت یا جهل و یا خودخواهی است.

 

وی ابراز داشت: در دنیای غرب اصلا تفکر وجود ندارد و مفاهیمی مانند زن و شوهر و پدر و مادر در اغلب جاها مفهوم ندارد، اصلا خانواده در دنیای صنعتی امروز نمره و ارزش‌ پائینی دارد، در حالی که خانواده در صدر زندگی است و تشکیل خانواده مانند خواب و باران یک منت خدایی است.

 

وی عمل کسانی را که زندگی را بی‌محتوا می‌بینند، دهن‌کجی به نظام خلقت و هدف آفرینش خواند و با اشاره به روایتی یادآور شد: با هر طلاقی عرش خدا می‌لرزد، چون هدف خلقت برای وحدت است و از طلاق نظام خلقت تکان می‌خورد.

 

امامی کاشانی در پایان تفکر را حرکت در خط فطرت و خلقت تعریف کرد و با ذکر حدیثی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه «تفکر آینه‌ای شفاف است»، تأکید کرد: ازدواج و مسایل جنسی باید مجرای خود را طی کند و آنجایی که زنا صورت بگیرد، زمین به خدا شکوه می‌کند، زن و مردی که قوای جنسی را جای دیگری خرج می‌کنند، ملعون خدا و فرشتگان خواهند بود و از رحمت خدا در دو دنیا دور هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 14010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha