برای باسواد کردن هر بی سواد 400 هزار تومان هزینه می شود

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه تا کنون برای با سواد کردن هر بی سواد 350 هزار تومان هزینه می شود، گفت: از مهر ماه 400 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی باقرزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، عصر روز گذشته (22 خرداد) در نشست مشترک مدیران مجتمع های شهری و روستایی و کارکنان ادارات سوادآموزی شهرستان ها در کانون فرهنگی تربیتی طه گرگان، گفت: گلستان در حال طی روند رساندن خود به جایگاه شایسته مردم استان است و با انسجام بدنه خود این راه را می پیماید.


وی با بیان اینکه یک ماموریت ما ساختن انسان است تا خلیفه خدا روی زمین شود، افزود: رمز پایداری انقلاب اسلامی نیز نظام آموزشی است.


باقرزاده تصریح کرد: سوادآموزی اقدامی جبرانی برای افرادی است که به هر دلیلی در مسیر نظام آموزشی رسمی قرار نگرفته اند.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: در هیچ دوره ای از نظام آموزشی در ایران و پس از انقلاب به این اندازه ظریف و حساس نیست، دوره ای که از سوی مقام معظم رهبری تحول بنیادین نام گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: بی سواد کسی است که نمی تواند بخواند، بنویسد، حساب کند و قرآن بخواند و سه ویژگی آسیب دیده، آسیب پذیر و آسیب رسان را دارا است.


باقرزاده اضافه کرد: سواداموزی روشن کردن چراغ علم برای افراد، وظیفه ای قانونی و ضرورتی اجتماعی است که با چهره بین المللی ایران نیز رابطه مستقیم دارد.


وی افزود: باید به این باور برسیم که سوادآموزی وظیفه ما است که از سوی رهبر بر شانه های ما گذارده شده است و باید جامعه هدف را شناسایی کنیم.


معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: 122 هزار نفر خود را بی سواد ثبت کرده اند که با تطبیق با اسناد 86 هزار نفر واقعا بی سواد هستند اما این تعداد نیز باید پالایش شوند و افراد با سواد از بین آنها حذف شوند.


وی با تاکید بر روی خالص سازی بی سوادان بین 10 تا 49 سال، افزود: برای با سواد کردن هر یک بی سواد 350 هزار تومان تا کنون و از مهر ماه 400 هزار تومان در نظر گرفته شده است.


باقرزاده تصریح کرد: با هر یک هزار ساعت آموزش مدرک ششم ابتدایی به نوآموزان ارائه می شود و پس از آن طی برنامه تحکیم 200 ساعت اموزش حضوری و غیر حضوری نیز در نظر گرفته می شود.


وی یادآور شد: برای هر سوادآموز در دوره تحکیم 25 هزار تومان و از ده نفر به بالا 30 هزار تومان به معلمان پرداخت می شود.


پایان پیام/ 

کد خبر 141150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha