مساجد تهران میزبان جشن های قنوت انتظار می شوند

معاون امور اجتماعی شهرداری از 15عنوان برنامه در ماه شعبان خبر داد و گفت: همزمان با اعیادشعبانیه مساجد سطح تهران و مناطق 22 گانه میزبان جشن های قنوت انتظار می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام برگزاری جشن های شعبانیه در مساجد و محلات تهران گفت: ویژه برنامه‌های فصل تابستان با توجه به قرارگرفتن ماه‌های مبارک شعبان و رمضان در این ایام و اهتمام خاص مدیریت فرهنگی شهر نسبت به گرامیداشت مناسبت‌ها و اعیاد اسلامی تحت عنوان "قنوت انتظار" برگزار می‌شود.

وی گفت: این برنامه‌ها با تأکید بر تقویت هویت دینی، ملی و رشد شخصیت، ترویج باورهای دینی، کمک به خلاقیت، رشد و شکوفایی استعدادها، غنی‌سازی اوقات فراغت، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش همگانی و معرفی فرهنگ محلی و بومی، ارتقای آگاهی و تقویت مناسبات انسانی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی و همچنین کارآفرینی و توسعه فرهنگی و اقتصادی اجرایی می‌شوند.

ایازی ادامه داد: ویژه برنامه‌های قنوت انتظار با همکاری و مشارکت جدی مدیریت محله و مناطق 22 گانه در سطح مساجد، سراهای محله و بوستان‌ها برگزار و به صورت غیر متمرکز با محوریت بوستان‌های آزادگان، پلیس، ولایت، نهج‌البلاغه طراحی و اجرا می‌شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری جشنواره شوق انتظار در 22 محله منتخب پایتخت خبر داد و گفت: در ایام ماه شعبان هر منطقه با انتخاب یک محله به صورت منتخب، نسبت به آذین‌بندی مناسب همراه با رعایت اصول اصلاح الگوی مصرف اقدام می‌کند، این فعالیت با مشارکت مدیر محله و شورایاری تحت عنوان «جشنواره شوق انتظار» در محلات منتخب برگزار می‌شود.

بنابرگزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ایازی با اشاره به سایر برنامه‌های محله‌ای تصریح کرد: ویژه‌برنامه‌های محله‌ای با محوریت مناسبت‌های ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و ولادت امام سجاد(ع) برگزار می‌شوند. برگزاری سامانه‌های نشاط، مجالس وعظ و سخنرانی با موضوع انتظار و مهدویت، تواشیح و مولودی‌خوانی با استفاده از ظرفیت‌های جشنواره شمسه، اجرای مسابقه‌های فرهنگی، تبلیغات و فضاسازی مهمترین عناوین برنامه‌های محله‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

وی از برگزاری نمایشگاه فرهنگی سرای محله خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی با محوریت معرفی خانه‌های 14گانه سرای‌محله از دیگر برنامه‌هایی که در ایام شعبانیه پیش‌بینی شده‌است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به جشن‌های منطقه‌ای نیمه شعبان ادامه داد: هر منطقه موظف به برگزاری یک برنامه‌ در روزهای 14، 15 و 16 شعبان در یکی از میادین و یا بوستان‌های اصلی شده است. همچنین، نورافشانی، اجرای مسابقه‌های ورزشی، مسابقه‌ از طریق پیامک، برنامه‌های هنری همچنین تواشیح و مولودی‌خوانی مهمترین برنامه‌ جشن‌های منطقه‌ای به شمار می‌آید.

پایان پیام/


 

کد خبر 142762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha