اهل بیت(ع) تجلی نفحات الهی در بشریتند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به جایگاه ویزه اهل بیت(ع) در بین همه مذاهب مختلف اسلامی، گفت: اهل بیت(ع) تجلی نفحات الهی در بشریتند و باید سیره این بزرگواران در زندگی مسلمانان همواره تجلی یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در نخستین شب فرهنگ رضوی که با حضور جمع گسترده ای محبان اهل بیت(ع) و شعرا و ادبای کردستان در شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اسلام با رسالت خود دین و کتاب آسمانی را برای مردم به ارمغان آورد که عمل به دستورات این دو موجب سعادت و کمال و رستگاری انسان می شود.

 

وی با بیان اینکه هر چه امت اسلامی به محتوای اصلی اسلام و قرآن نزدیک تر شود، وحدت و محبت ایجاد می شود، افزود: متاسفانه امروز مسلمانان به جای نگاه عمیق و عرفانی به اسلام و قرآن، به این دو مهم نگاهی سطحی دارند که نتیجه آن فرقه گرایی و تفرقه و خدشه دار کردن صفوف به هم پیوسته مسلمین خواهد بود.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان مبعث پیامبر اکرم(ص) بزرگترین حادثه جهان هستی عنوان کرد و افزود: خداوند متعال با برگزیده کردن پیامبر(ص) و نزول آیین مترقی و متقن اسلام حجت را بربشریت تمام کرد و آخرین پیام آور را برای هدایت بشریت فرستاد.


حجت الاسلام شاهرودی عمل به سیره و سنت رسول الله(ص) و عملی کردن آموزه های قرآنی در جامعه اسلامی را به مثابه مهمترین الگوهای عملی برای سعادت و تعالی بشریت عنوان کرد و افزود: اهل بیت پیامبر و ائمه اطهار(ع) همگی تجلی نفحات الهی در بشریت و تداوم رسالت و راه انسان سازی پیامبر(ص) بوده و باید همواره تأسی از مکارم و سیره این بزرگواران در زندگی مسلمانان تبلور یابد.


وی با تقدیر از مسئولان برگزار کننده شب فرهنگ رضوی و سلسله برنامه های دهه فرهنگ رضوی در سطح استان، افزود: شناخت و معرفی سیره و مکارم اخلاقی اهل بیت(ع) از جمله نیازهای کنونی جامعه اسلامی برای رسیدن به عزت و تعالی روزافزون است و امید است برگزاری این چنین برنامه های فرهنگی و دینی که با محوریت اهل بیت(ع) برگزار می شود عاملی مهم در راستای هویت بخشی به جوانان جامعه و معرفی مکارم اخلاقی ائمه اطهار(ع) به این قشر عظیم و آینده ساز باشد.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: همه مذاهب مختلف اسلامی مرجعیت علمی و معنوی ائمه اطهار(ع) را قبول داشته و حتی در کتب اهل سنت مواردی از فضایل ائمه اطهار(ع) بیان شده است که شاید این مهم در کتب اهل تشیع یافت نشود.


حجت الاسلام شاهرودی اظهار داشت: هم باید ما سنی باشیم و هم دیگران شیعه باشند و این مهم یعنی اینکه سنت و سیره رسول الله باید در اولویت اعمال و رفتارمان باشد و همه مسلمانان از مذاهب مختلف اسلامی شیعه و پیرو ختمی مرتبت حضرت محمدمصطفی(ص) و اهل بیت(ع) باشند.


وی افزود: در استان کردستان این مهم به خوبی یافت شده و مسلمانان شافعی مذهب کردستانی با حضوری گسترده در تکایای نقشبندیه و قادریه همواره عشق و ارادت ویژه خود به اهل بیت(ع) به ویژه امیرالمؤمنین علی(ع) را بیان می کنند..


پایان پیام/

 

کد خبر 143057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha