چشم‌انداز و منشور روحانيت را از بيانات رهبري استخراج کنيم

قرآن و معارف: رييس دانشکده علوم و حديث بر اين‌که سفر مقام معظم رهبري، انگيزه‌ها را براي ادامه تحول مثبت تقويت و دل‌ها را به هم نزديک کرد تاکيد کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين هادي صادقي، رييس دانشکده علوم و حديث با اشاره به برکات و دستاوردهاي سفر مقام‌معظم‌رهبري به قم و حوزه علميه گفت: دستاوردهاي اين سفر فوق‌العاده است، به طوري که نمي‌توانيم تمام اين دستاوردها را بشماريم.

حجت‌الاسلام‌ صادقي با بيان اين‌که برکات سفر آقا را بايد ده سال بعد بررسي کرد تا متوجه همه ابعاد آن شويم، خاطرنشان کرد: سفر مقام‌ معظم‌ رهبري به حوزه تاثيرات بسيار شگرفي داشت، اين حضور انگيزه‌ها را براي تحول مثبت تقويت کرد و بين همه اقشار حوزه وحدت آفرين بود و دل‌ها را به هم نزديک کرد.

وي بيان کرد: در اين سفر مراجع تقليد، مديريت حوزه، علما، استادان، فضلا و طلاب همه با هم، متحد پشت سر رهبري حرکت کرده و نداي وحدت سر دادند.

حجت الاسلام صادقي با بيان اين‌که در سفر مقام ‌معظم‌ رهبري به قم، همه صحبت‌ها و بيان‌ها به سمت وحدت بود، اظهار کرد: از برکات ديگر اين سفر ايجاد تحرک است و مديريت حوزه را به حرکت جديد وا داشته و قدرت او را افزون کرده است، همچنين انرژي مثبتي در اساتيد و پژوهشگران ايجاد کرد که بهتر و جدي‌تر از گذشته پژوهش کنند.

وي با بيان اين‌که سفر رهبر فرزانه انقلاب موجب شد تا طلاب با انگيزه بهتري درس بخوانند و تحقيق و تبليغ کنند، گفت: ايشان با حکمت الهي که در بياناتشان وجود دارد، مي‌توانند فراروي خود را به خوبي ببينند و اهداف بلندي ترسيم و تعيين کنند.

رييس دانشکده علوم حديث به برکات علمي حضور رهبري در حوزه اشاره کرد و افزود: معظم له در مباحث فني وارد مي‌شوند و به صورت جدي، اما لطيف بعضي از نظريات را نقد مي‌کنند، که مصداق آن در جلسه اساتيد و فضلاي نخبه اتفاق افتاد، به گونه‌اي که معظم له ضمن نقد برخي از نظرات راهبردها را نيز معرفي کردند، اين امر يک دستاورد علمي بزرگ براي حوزه است.

وي خاطرنشان کرد: ديدارهاي مقام‌معظم‌رهبري نيروها را هم جهت کرد و با ايجاد هم‌افزايي به جاي تعارض، باعث شد حرکت آينده، قوي، جدي و مثبت باشد.

اين استاد حوزه بيان کرد: مقام‌معظم‌رهبري در سفر خود به قم و ديدار با طلاب غيرايراني روحيه آنان را تقويت و يک حرکت جديد و خون تازه‌اي در رگ‌هاي آنان تزريق کرد؛ به طوري که آنان به کوهي از انرژي مثبت تبديل شدند.

وي اظهار کرد: ما به منشور روحانيت، چشم‌انداز آينده و بيانيه ماموريت روحانيت نياز داريم که مي‌توانيم رؤس کلي آن را از فرمايشات مقام‌معظم‌رهبري دريافت و آن را استخراج نماييم.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در عرصه فضاسازي براي توليد علم و آزادانديشي علمي تکثر روش‌ها بسيار تاکيد کردند و فرمودند، به شکل علمي و روشمند حرکت کنيد، اما اجازه نو‌آوري براي هميشه داده شود.

رييس دانشکده علوم حديث ادامه داد: معناي اين تأکيدات اين است که حوزه مبادا به سمت جمود و يا سخت‌گيري و روش‌هاي غير علمي حرکت کند.

بنا بر گزارش روابط عمومي دانشکده علوم حديث، سرپرست دانشکده علوم حديث در ادامه گفت‌وگوي خود با مرکز خبر حوزه خاطرنشان کرد: مقام‌معظم‌رهبري برخورد‌هاي غيراخلاقي و افراطي در حوزه را مورد توجه قرار دادند و در بياناتشان کاري کردند تا برخورد‌هاي اندک و نامناسب در حوزه پيش نيايد و برخورد قوي علمي صورت بگيرد.

وي به برکات مادي سفر مقام‌معظم‌رهبري به قم اشاره کرد و گفت: قم يک ماموريت فراملي دارد که مقام‌معظم‌رهبري نيز به آن تاکيد کردند، به طوري که اعتبارات و تمهيدات خوبي براي مردم قم، زائرين حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) و مسجد مقدس جمکران پيش‌بيني شده است.

پايان پيام/
 

کد خبر 1434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha