همراه با مسجد جمکران در نیمه شعبان/ احیای شب عید در مساجد

جشن میلاد یوسف زهرا(س) با قرائت دعای توسل در مسجد جمکران آغاز می شود و با قرائت مناجات شعبانیه در اولین ساعات نیمه شعبان، زیارت آل یاسین، دعای ندبه، شعرخوانی و .. ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، واحد فرهنگی مسجد مقدس جمکران برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان برنامه‌های فرهنگی را به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) تدوین کرده است. برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران از دو شب مانده به روز نیمه شعبان آغاز می شود. مراسم یک شب مانده به نیمه شعبان با برگزاری مراسم دعای توسل آغاز می شود و با دعای ندبه روز پس از نیمه شعبان پایان می یابد. 

 

مراسم قرائت دعای توسل سه شنبه 13 تیر توسط حاج محمود کریمی برگزار می شود. در این روز آیت الله موسوی به اقامه نماز می کند و در ادامه محمد حسین سعیدیان به قرائت قرآن می پردازد. همچنین حامد احور مراسم شعرخوانی را اجرا می‌کند و سخنرانی این مراسم را نیز حجت الاسلام میرباقری برعهده دارد.

 

مهدی سلحشور 14 تیر قرائت زیارت آل یاسین را بر عهده دارد. در این روز آیت الله صافی گلپایگانی نماز مغرب و عشا را اقامه می کند و سید جواد حسینی قرائت قرآن و آیت الله امامی کاشانی سخنرانی مراسم را برعهده دارند و در ادامه این برنامه سید حمیدرضا برقعی به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت به شعرخوانی می‌پردازند.

 

مراسم احیاء و شب زنده داری از دیگر مراسم شب نیمه شعبان مسجد جمکران است. از ساعت 2 بامداد روز نیمه شعبان مراسم احیاء با قرائت مناجات شعبانیه توسط حجت الاسلام میلانی آغاز می شود. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برخی از مساجد سطح کشور نیز برنامه احیای شب نیمه شعبان را اجرا می‌کنند.

 

حجت الاسلام مرتضی وافی قرائت زیارت آل یاسین روز نیمه شعبان را برعهده دارد. همچنین نماز مغرب و عشاء این روز توسط تولیت مسجد مقدس جمکران اقامه می شود. این مراسم با مدیحه سرایی حسینی نژاد، شعرخوانی سید جواد شرافت و سخنرانی حجت الاسلام حائری‌زاده ادامه می یابد و  عباس حیدرزاده نیز دعای کمیل را قرائت می کند. 

 

مراسم دعای ندبه روز 16 شعبان نیز همچون هفته های گذشته با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام و سازمان صدا و سیما با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی برگزار می‌شود و مهدی سماواتی نیز قرائت دعای ندبه را بر عهده دارد.
پایان پیام/

 

کد خبر 143449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha