اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، تاثیری در افزایش قیمت ساختمان ندارد

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، تاثیری در افزایش قیمت ساختمان در کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی، عصر روز گذشته (2 بهمن) در بازدید از سایت مسکن مهر سعدآباد گرگان، گفت: روند ساخت و ساز دارای پنج مؤلفه شامل زمین، تسهیلات، مصالح، دستمزد و خدمات فنی مهندسی است.


وی افزود: با توجه به واگذاری زمین های 99 ساله از سوی دولت و تداوم پرداخت خط اعتباری مسکن مهر، در دو مؤلفه زمین و تسهیلات هیچ تغییری ایجاد نمی شود.


نیکزاد تصریح کرد: همچنبن قیمت خدمات فنی مهندسی ساخت و ساز نیز بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، هیچ تغییری نمی کند.


وی ادامه داد: با اجرای این قانون همچنین قیمت اغلب مصالح نظیر سیمان، فولاد و سرامیک هیچ تغییری نکرده است و بنابراین این مولفه نیز با تغییر قیمت مواجه نیست.


نیکزاد خاطرنشان کرد: برخی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی پیش از اجرای این قانون که از انرژی ارزان قیمت استفاده زیادی می‌کردند باید با اجرای این قانون در نوع شیوه استفاده از انرژی مصرفی خود تجدید نظر کنند و صرفه‌جویی های لازم را داشته باشند.


وی افزود: چندی پیش تعدادی از انبوه سازان کشور طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمادگی خود را برای احداث 100 هزار واحد مسکونی جدید با قیمت قبل از اجرای این قانون اعلام کردند که این امر بیانگر عدم افزایش قیمت ساختمان است.


به گفته وزیر مسکن و شهرسازی، با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده و عدم وجود مشکل در مؤلفه‌های ساخت و ساز، قیمت ساخت و ساز در کشور هیچ تغییری نمی کند.


وی تاکید کرد: علی رغم کمبود زمین و بالا بودن قیمت رمین در استان های شمالی کشور، پروژه مسکن مهر سعدآباد از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.


پایان پیام/

کد خبر 14381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha