تکمیلی/استیضاح وزیر راه با 11 محور در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول شد

وقوع سوانح پی در پی هوایی از جمله دلایل 22 نماینده طراح طرح استیضاح وزیر راه و ترابری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، طرح استیضاح وزیر راه و ترابری با 11 محور و امضای 22 نفر از نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه سه بهمن اعلام وصول شد.

محورهای استیضاح وزیر راه و ترابری به شرح زیر است:
1. وقوع سوانح پی در پی هوایی و اعلام نظر غیرکارشناسانه در خصوص نرمال بودن سوانح هوایی در کشور
2. استفاده غیر موجه و غیر اقتصادی از ناوگان هوایی مستهلک و غیرقابل اعتماد و در نتیجه وجود تردید در مردم به توانایی‌های تخصصی کشور در زمینه حمل و نقل
3. عدم اجرای قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در خصوص نوسازی ناوگان هوایی
4. عدم توجه و تبعیت از قوانین بودجه سنواتی و دادن قول‌های فراوان غیر عملیاتی از سوی شخص وزیر به طوری که خود وزیر طی نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور اظهار داشتند که بودجه 12 سال آینده در سفرهای استانی پیش‌خور شدند.
5. عدم وجود جدیت در اصلاح مسیرها و معابر حادثه‌خیز کشور که موجب شده است تا یکی از بالاترین آمار کشتار جاده‌ای در دنیا به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.
6. عزل و نصب‌های پی در پی، مکرر، غیرمسئولانه و عجولانه در وزارت راه به ویژه در سازمان هواپیمایی به طوری که در یکی از معاونت‌ها در یک سال و نیم گذشته هر شش ماه یک انتصاب وجود داشته است.
7. کم‌توجهی به مسیرهای ریلی به طوری که برای مسیری که قول داده‌اند تا سال 91 افتتاح شود یک دهم اعتبار مورد نیاز منظور و در نتیجه کمترین حد پیشرفت فیزیکی متصور است.
8. کم‌توجهی به ایثارگران شاغل در وزارتخانه
9. ناتوانی در حل مشکلات پیمانکاران طرف قرارداد با وزارت راه و ترابری که به ورشکستگی و فروپاشی شرکت‌های مهم راه‌سازی و عمرانی کشور منجر شده است.
10. عدم جدیت در رفع عیوب و نواقص نظرات دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و سازمان حسابرسی
11. عدم توجه کافی به ایستگاه‌های هواشناسی کشور

گفتنی است، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وزیر راه و ترابری باید چهارشنبه هفته آینده یعنی ده روز پس از اعلام وصول طرح استیضاح خود در مجلس حاضر شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 14496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha