تلاش‌های دولت دهم نباید در حوزه راه زمین‌گیر شود

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح وزیر راه و ترابری گفت: تلاش‌های دولت خدمتگزار دهم نباید در حوزه راه و ترابری زمین‌گیر شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، جواد جهانگیرزاده، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام وصول شدن طرح استیضاح وزیر راه و ترابری گفت: ما تحت فشار بودیم که این استیضاح را دو روز عقب بیندازیم و صبح امروز با حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رییس اول مجلس جلسه‌ای داشتیم که نظر وی این بود که کار دقیق‌تری بر روی طرح استیضاح وزیر از سوی نمایندگان استیضاح‌کننده انجام شود اما نمایندگان قانع نشدند و قرار شد استیضاح در وقت مقرر صورت گیرد.

وی اظهار کرد: رییس مجلس با اینکه تحت فشار بودند و بحث معرفی گزینه وزیر امور خارجه را داشتند اما اجازه دادند که نامه استیضاح اعلام وصول شود.

جهانگیرزاده که خود یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر راه و ترابری است در ادامه بیان کرد: بحث سوانح هوایی به انضمام سوانح جاده‌ای باعث شد که ما این استیضاح را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه قربانیان سوانح جاده‌ای صدها برابر سوانح هوایی در کشور است، یادآور شد: عدم عمل دقیق وزیر راه و ترابری بر بودجه‌های سنواتی و پیشِ‌خور بودن 60 هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی باعث شد که ما این طرح استیضاح را مطرح کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم ادامه داد: تعجب ما از این است که وزیر چگونه می‌تواند در صورتی که اعتبار این وزارتخانه پنج هزار میلیارد تومان است اعتبار 60 هزار میلیارد تومانی را طبق گفته‌هایش به معاون اول رییس‌جمهور پیش‌خور کند.

وی تصریح کرد: در بحث راه‌های توسعه روستایی ناهماهنگی‌های زیادی وجود دارد مثلا در برخی استان‌های کشور راه‌ها و جاده‌های روستایی پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند اما در برخی استان‌ها این پیشرفت بسیار اندک و یا اصلا وجود ندارد.

جهانگیرزاده بیان کرد: گمانمان این است که دولتی که این همه زحمت می‌کشد و تلاش می‌کند نباید در حوزه راه زمین‌گیر شود.

وی با اشاره به برخی جابجایی‌ها در یکی از معاونت‌های وزارت راه و ترابری گفت: معلوم نیست این جابجایی‌ها در سازمان هواپیمایی کشور صرفا برای مصون ماندن وزیر انجام شده است یا در راستای وظایف وزیر صورت گرفته است.

نماینده ارومیه در خانه ملت با بیان اینکه سعی کرده‌ایم که متن استیضاح دقیق باشد و از کلی‌گویی در آن اجتناب کرده‌ایم، یادآور شد: نمایندگان متعهد شده‌اند که برای حفظ شئون مجلس بحث استیضاح را حتما انجام دهند و امضاهای خود را پس نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: احتمالا این طرح استیضاح سه‌شنبه هفته آینده در مجلس مطرح می‌شود و وزیر باید طبق آیین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی حضور پیدا کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 14504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha