امام رضا (ع) غریب الغرباء است یا....

این روزها قلوب شیعیان در حالی مملو از شادی اعیاد شعبانیه و ولادت ائمه معصوم (ع) همزمان با ماه پیامبر (ص) است، که مدینه النبی (ص) رنگ و بویی از این شادی بر چهره ندارد!

به گزارش خبرنگار اعزامی شبستان به مدینه النبی (ص)، در حالی اعیاد شعبانیه ماه پیامبر (ص) را با شادی بی اندازه برای شیعیان همراه کرده است که اثری از شادباش ایام ولادت فرزندان رسول در شهر منتسب به رسول خدا (ص) دیده نمی شود.
بقیع این روزها غریب تر از همیشه است و حتی از ایستادن و نظاره کردن آن توسط زائران هم ممانعت می شود و بازهم شیعه باید در عین غربت ائمه (ع) خفته در خاک این گورستان، بغض در گلو را فرو بخورد. چراکه گویی نظاره این خاک غریب و زیارت خوانی در کنار آن هم گناهی است نابخشودنی...
همچنین، کاروان فعالان قرآنی هم که همزمان با شام ولادت امام حسین (ع) وارد مدینه النبی (ع) شدند نیز مجال نیافتند تا دقایقی در جوار چهار امام خفته در خاک بقیع ایستاده و زیارت این امامان معصوم (ع) را قرائت کنند.
مقایسه ای گذرا میان وضعیت زیارت ائمه بقیع (ع) در شهر پیامبر (ص) با نوع رفتاری که نسبت به زائران حریم رضوی (ع) می شود این سوال را به ذهن می آورد که به راستی که آیا غریب الغرباء لقب امام رضا (ع) است یا چهار امام معصومی که در خاک بقیع خفته اند و حتی از نظاره قبور بی نام و نشان آنها هم ممانعت می شود؟!
پاپان پیام/

 


 

کد خبر 145447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha