کانون های مسجدی مرزی و روستایی کلیبر به کمک بیشتر نیاز دارند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر، از برگزاری طرح اوقات فراغت آسمانی ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد کلیبر خبرداد و گفت: کانون های مرزی و روستایی این شهرستان به کمک بیشتر نیاز دارند.

سیدحجت حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر، با اعلام خبر برگزاری طرح اوقات فراغت آسمانی ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد کلیبر در گفتگو با خبرنگار شبستان در تبریز گفت: اکثر این کانون ها برای اجرای بهتر و مناسب این طرح اعلام آمادگی کرده و برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند.

 

وی با بیان اینکه جلسه هماهنگی برنامه های اوقات فراغت با حضور مدیران مسئول کانون های مساجد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد کانون های فرهنگی و هنری شهرستان های کلیبر و خداآفرین بیش از 50 باب می باشد که بیش از 90 درصد این کانون ها مربوط به مناطق روستایی بوده و همه کانون ها آمادگی خود را جهت اجرای طرح آسمانی در ایام تابستان اعلام کرده اند.

 

وی هدف از برگزاری این طرح ها را غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به این هدف برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، قرآنی، احکام، علمی و درسی، طرح تلاوت نور، طرح تفسیر قرآن، طرح 1446، جشنواره سرود روستائی، جشنواره قرآنی مدهامتان، طرح خانواده نماز، طرح سفره های آسمانی، مهارتی و فنی حرفه ای، محیط مجازی و آموزش در قالب این طرح ها به اجرا در می آید.


حسینی با تاکید بر ظرفیت و توانمندی های بیشتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ابراز امیدواری کرد: این کانون ها بتوانند با جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و با برنامه ریزی صحیح، نقش موثری در نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا کنند.


وی با اشاره به طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر با توجه به تقارن تابستان امسال با ایام بافضیلت ماه رمضان اهتمام ویژه‌ای نسبت به تعمیم و گسترش فرهنگ قرآنی در میان جوانان و نوجوانان خواهد داشت.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر، با اشاره به ضرورت کمک و حمایت بیشتر از کانون های مساجد اظهار کرد: به دلیل قرار گرفتن بیش از 90 در صد از کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان در مناطق مرزی و روستایی و بهره مند نبودن این روستاها از مراکز و امکانات فرهنگی ، کمک به این کانون ها بیشتر احساس می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 145683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha