برگزاری ضیافت نور با حضور اعضای کاروان فعالان قرآنی

گردهمایی ضیافت نور با حضور اعضای کاروان فعالان قرآنی با بخش های متنوع همچون اجرای تواشیح در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شبستان به مدینه منوره، محفل انس با قرآن با عنوان گردهمایی ضیافت نور با حضور اعضای کاروان عمره فعالان قرآنی در محل بعثه مقام معظم رهبری برپا شد.
بنابراین گزارش، محمدی هزاوه، پیشکسوت قرآنی استان مرکزی در ابتدای این محفل باشکوه آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کرد و پس از آن گروه همخوانی قمر بنی هاشم متشکل از جانبازان دوران دفاع مقدس به اجرای برنامه برای اعضای کاروان عمره فعالان قرآنی پرداختند.
پس از آن حجت الاسلام والمسلمین اقبالیان، روحانی همراه کاروان عمره فعالان قرآنی گزارشی از نحوه اعزام این کاروان به سرمین وحی به مسئول بعثه رهبری در مدینه منوره ارائه کرد.
وی بیان کرد: مقرر است سه گروه 120 نفره از فعالان قرآنی به سرزمین وحی اعزام شوند که نخستین گروه 27 خرداد و گروه دوم دوم تیرماه اعزام شده اند و سومین گروه نیز هشتم تیرماه به مدینه منوره مشرف می شود.


حجت الاسلام اقبالیان تصریح کرد: این کاروان ها متشکل از 80 حافظ، 50 قاری، 50 مدیر، 50 فعال در ساحت مقدس وحی و 120 مدرس کتاب الهی هستند که برای نخستن بار با عنوان عمره فعالان قرآنی به سرزمین وحی مشرف می شوند.
این گزارش می افزاید: عبدالهی، مسئول ستاد عمره فعالان قرآنی نیز در ادامه این محفل رشد روزافزون فعالیت ها و فعالان قرآنی را ناشی از افق دید بسیط رهبر معظم انقلاب در این حوزه دانست و گفت: همین امر منجر به تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی و ایجاد شورای تخصصی آن با عضویت 18 مجموعه فعال در این عرصه شده و از دستاوردهای آن تصویب اعتبارات نیم درصدی سال 90 در قالب قانون بودجه سال 90 بوده است.
وی ادامه داد: که در مجموع بیش از 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به فعالیت های قرآنی اختصاص یافت و بنابر برنامه ریزی های مصوب تا پایان شهریور سال جاری همسو با طرح های مصوب هزینه می شود.


عبدالهی با بیان این مطلب که پیش از تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی تنها 600 موسسه فعال قرآنی در سطح کشور داشتیم، عنوان کرد: اما هم اکنون این تعداد به دو هزار مورد افزایش یافته است و در کنار راه اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی به همت وزارت آموزش و پرورش خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور ابراز کرد: همسو با این مهم تا کنون بیش از سه و نیم میلون دانش آموز و نزدیک به 400 هزار دانشجو در طرح حفظ قرآن ثبت نام کرده اند از این رو نزدیک به چهار میلیون نفر تحت آموزش های مرتبط با حفظ مصحف شریف قرار گرفته اند.
مسئول ستاد عمره فعالان قرآنی بیان کرد: پیش از این ستاد عمره دانشجویان، طلاب و طلاب اهل سنت راه اندازی شده بود و تشکیل ستاد عمره فعالان قرآنی به عنوان نیازی اساسی احساس می شد از این رو این مهم در دستور کار قرار گرفت.


وی با بیان این مطلب که فعالیت های قرآنی دارای برکات بسیار به ویژه در جریان سازی بیداری اسلامی است، خاطرنشان کرد: اینکه 45 حافط قرآن سالانه در مسابقات شرکت می کنند، سالانه 1600 مسابقه در سطح کشور برگزار می شو و بیش از 400 نمایشگاه قرآنی پذیرای علاقه مندان است به راه اندازی ستاد عمره فعالان قرآنی ضرورت بیشتری بخشید.

شایان ذکر است، اعضای کاروان فعالان قرآنی تا پنجشنبه، هشتم تیرماه در مدینه منوره حضور دارد و پس از آن برای انجام مناسک عمره به مکه مکرمه مشرف می شوند.

پایان پیام/
 

کد خبر 145836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha