گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در 20 نقطه استان مرکزی

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در 20 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس هاشمی، مسئول شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهدای استان مرکزی گفت: هفتم تیر یادآور حماسه آفرینی بزرگ مردانی است که رمز استواری را با خون خود در جامعه اسلامی نهادینه کردند.


وی ضمن تاکید بر برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان در جامعه به برگزاری مراسم در 20 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: برگزاری این مراسم راهی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های اسلامی است.


حجت الاسلام هاشمی در ادامه ضمن تشریح برنامه های سی و یکمین سالروز گرامیداشت شهدای هفتم تیر اضافه کرد: در هفتم تیر ماه 1360، دکتر بهشتی و 72 تن از اعضای حزب جمهوری جلسه ای در دفتر مرکزی این حزب، به دست منافقان کور دل که منطقی جز ترور و خشونت نداشتند به شهادت رسیدند که برنامه ها و یادواره های مختلفی در این راستا برگزار می شود.


مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه این استان طی واقعه انفجار در دفتر جذب جمهوری پنج شهید به نام‌های علی هاشمی‌سنجانی، محمدحسین صادقی، غلامرضا آشتیانی، علی‌اصغر آقازمانی و محمود بالاگر را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: شهید علی هاشمی سنجانی نماینده وقت شورای اسلامی و شهید محمود بالاگر از اعضا و فعالان حزب جمهوری اسلامی مسن ترین و جوان ترین شهدای واقعه هفتم تیر هستند که به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 

وی اظهار کرد: برگزاری گفتمان‌های سیاسی و اجتماعی در مراکز علمی، برپایی نمایشگاه‌‌های عکس و کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی در بین کارکنان، چاپ بروشور زندگی‌نامه شهدای هفتم‌ تیر و تجلیل از خانواده‌های گرانقدر شهدای هفتم تیر استان از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفتم تیر در استان مرکزی است.
 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری مراسم یادبود شهدای هفتم تیر در 20 نقطه شهری و روستایی استان خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه ها در راستای تبیین شخصیت‌ها و چهره‌های شاخص و تعریف جایگاه شهدای هفتم تیر در روند تثبیت نظام اسلامی، درس‌آموزی، بررسی پیامدها، عبرت‌ها و آسیب‌شناسی موضوعی، تکریم و تجلیل از حماسه‌ها و جانفشانی‌های شهدای والامقام هفتم تیر ماه، تحلیل ابعاد فاجعه هفتم تیر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام هاشمی در پایان تصریح کرد: یادواره باشکوه شهدای هفتم تیر استان مرکزی عصر روز چهارشنبه 7 تیر در محل مصلای شهر سنجان، زادگاه شهید هاشمی سنجانی با حضور گسترده مردم شهید پرور و ولایتمدار استان مرکزی برگزار می شود.


پایان پیام/ 

کد خبر 146157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha