معیار های اسلامی اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با بیان اینکه ارزش های اسلامی و مفاهیم دینی کلید همه پیشرفت ها در عرصه های مختلف است، گفت: معیار های اسلامی اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمدتقی فخریان، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، ظهر امروز(8تیرماه) در دومین اجلاس دبیران کانون‌های مدارس اسلامی سراسر کشور در تالار نور مشهد برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ دارا بودن مدارس اسلامی، دارای تاریخچه بسیار زرین و ارزشمندی است و امروز نیز شاهد این امر هستیم که در سند طراحی شده تحول بنیادین در آموزش و پرورش، معیارهای اسلامی کاملا رعایت شده و این بسیار نویدبخش است.

 

وی افزود: در آستانه شکل‌گیری تحول بنیادین در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، نیازمند افق‌های فکری جدید و یاری تمام دستگاه‌های اجرایی کشور هستیم و در دهه 20، مدارس اسلامی توسط شیخ عباسعلی اصفهانی بنیان‌گذاری شد و از همان زمان، تحولات ارزنده‌ای در این زمینه آغاز شد.

 

وی گفت: ایران اسلامی در سال 1404 و براساس سند پیش‌بینی‌شده باید در تمام عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و علمی یک الگو در منطقه باشد و قطعاً باید در زمینه مدارس اسلامی نیز همین مسئله مورد تاکید باشد.

 

فخریان با بیان اینکه آنچه در این زمینه حائز اهمیت است و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند، لزوم اجرای دقیق و کارشناسی این سند است، گفت: امثال شهید نواب صفوی و شهید بخارایی، دست‌پرورده همین مدارس اسلامی بودند و در توسعه مکتب اسلام، نقش بسزایی ایفا کردند.

 

فخریان گفت: در دهه 30، نیز مرحوم آیت‌الله بروجردی تلاش‌های زیادی برای نهادینه کردن و گسترش مدارس اسلامی کرد و ثمره آموزه‌ها و اقدامات ایشان را می‌توانیم در انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) مشاهده کنیم.

 

وی افزود: بعد از انقلاب نیز در سایه تاکیدات امام خمینی(ره)، افرادی مانند مرحوم عابدزاده در خراسان، مدارس اسلامی را در سرلوحه اقدامات خود قرار دادند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی بیان کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از مدت‌ها قبل، در جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه قرار گرفت و سرانجام پس از طراحی، در اردیبهشت‌ماه سال جاری، از سوی مقام معظم رهبری، مورد تائید و در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در تمام بندهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معیارهای اسلامی کاملاً در نظر گرفته شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 146430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha