کاروان نمادین امام رضا(ع) وارد روستای فدیشه نیشابور شد

همزمان با سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور کاروان نمادین امام رضا (ع) وارد روستای فدیشه نیشابور شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از نیشابور، اخباری، مسئول برگزاری این مراسم آیینی صبح امروز(10 تیر) به خبرنگار شبستان گفت: مردم روستای فدیشه برای ششمین سال متووالی با راه‌اندازی کاروان نمادین آن حضرت و شبیه‌سازی ورود امام رضا(ع) به فدیشه، این افتخار بزرگ را به تصویر کشیدند.


وی با بیان اینکه یکی از برنامه های اجرایی در حرکت نمادین اجرای تئاتر ضامن آهو است، تصریح کرد: کاروان نمادین امام رضا (ع) صبح امروز با حرکت از محل بقعه متبرکه امامزاده عبداالله این روستا و طی مسافت حدود دو کیلومتر از بیابان‌های منتهی به این روستا گذشت و در میان استقبال پر شور مردم ولایتمدار، وارد فدیشه شد.


مسئول برگزاری این مراسم گفت: در سال‌های اخیر به همت مردم روستای فدیشه سعی فراوانی شد تا این مراسم با حفظ اصالت تاریخی و مذهبی خود، سال به سال بهتر اجرا شود.


اخباری افزود: برای اولین بار در کشور خیری از این روستا بخشی از مزرعه شخصی‌اش را برای بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور و شبیه‌سازی کاروان نمادین آن حضرت در روستای فدیشه وقف نمود.


گفتنی است، دهم تیرماه روز ملی خراسان و سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور است که بر اساس شواهد تاریخی آن امام همام از مسیر یزد و قبل از ورود به نیشابور از روستای فدیشه گذشتند.

 


پایان پیام/

کد خبر 146661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha