تصویب تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت در شورای آموزش و پرورش یزد

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد، ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش را از مصوبات شورای آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: کارگروهی در این خصوص تشکیل و مباحث تربیتی و معضلات اجتماعی در آن بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، محمدرضا بابائی، دبیر شورای آموزش و پرورش یزد، شب گذشته (3بهمن) در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد، اظهارداشت: بیش از 60درصد دانش آموزان استان در 500 آموزشگاه شهرستان یزد مشغول به تحصیل هستند.


وی با اشاره به نقش شورای آموزش و پرورش در رفع بسیاری از تنگناها، تاکید کرد: اکنون همه مدارس متوسطه و بیش از 90درصد مداس مقطع راهنمایی به کارگاه ITمجهزند و در مقطع ابتدایی حرکت های خوبی صورت گرفته است.

بابائی، با اشاره به بسته های حمایتی آموزش و پرورش در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، تاکید کرد: آموزش و پرورش برای هر کلاس درس 270تا 400 هزار تومان سرانه مخصوص سوخت در نظر گرفته که به حساب آنان واریز شده است.

مصطفی رضائی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد نیز در این نشست، با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش برای کنترل آسیب های اجتماعی، تاکید کرد: آموزش و پرورش برای کنترل آسیب ها نهایت سعی و تلاش خود را به کار گرفته است و معلمی در آموزش و پرورش نیست که دانش آموز را در کلاس درس به ضد ارزش توصیه کند.
 

وی ادامه داد: همه باید برای مقابله با جنگ نرم آماده باشیم و در این زمینه استان یزد به نسبت کشور بسیار جلوتر است چرا که علاوه بر طرح های کشوری، طرح های مبتکرانه و خلاقی نظیر طرح بانوی ایرانی، عصمت فاطمی با هدف تقویت بنیه دینی و رعایت عفاف وحجاب درسطح مدارس استان در حال اجراست.
 

رضائی همچنین به مدارس هوشمند در سطح یزد اشاره و تصریح کرد: یک دبیرستان دخترانه در ناحیه دو و یک دبیرستان پسرانه در ناحیه یک از مدارس هوشمند هستند.

پایان پیام/

کد خبر 14684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha