مفاهیم دینی و کتب اسلامی سرشار از حقوق اسلامی است

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه در دین اسلام علاوه بر حقوق اسلامی، حقوق انسانی مطرح است، گفت: مفاهیم دینی و کتب اسلامی سرشار از حقوق اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در دیدار اعضای هیئت امنای دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، بر توسعه فعالیت های حقوق بشر اسلامی تاکید کرد.


وی با بیان اینکه در دین اسلام علاوه بر حقوق اسلام، حقوق انسانی مطرح است، گفت: در کتب معتبر فقهی بر رعایت حقوق حیوانات تاکید شده و رسیدگی به حیوانات در اختیار جزو تکالیف شمرده شده است.


امام جمعه تبریز بیان کرد: در اسلام علاوه برتاکید بر رعایت حقوق مومنین بر رعایت حقوق انسان های دیگر نیز تاکید شده است.


آیت الله مجتهد شبستری یادآورشد: اسلام بر بشریت تاج کرامت نهاده و تمام انسان ها مورد عنایت و لطف خداوند متعال هستند، ولی انسان های موحد دارای مقام قرب الهی خاص هستند.


وی اسلام را دین عاطفه برشمرد و خاطر نشان کرد: تکریم انسان ها مورد تاکید دین مبین اسلام قرار داشته و در فرمایشات بزرگان اسلامی نیز بر این مسئله تاکید شده است.


امام جمعه تبریز به سفارش مولای متقیان به مالک اشتر در حکم فرمایی بر مصر اشاره کرد و افزود: در این سفارش بر رعایت حقوق تمامی افراد جامعه اعم از مسلمان و غیر مسلمان تاکید شده است.


وی تاکید کرد: در برابر حقوق بشری که غرب تدوین کرده و ایران را نیز براساس این حقوق بشر محکوم می کند، می توانیم کتاب حقوق امام سجاد (ع) را ارائه دهیم.


امام جمعه تبریز گفت: مفاهیم دینی و کتب اسلامی سرشار از حقوق اسلامی است و اگر بخشی از جامعه اسلامی حقوق بشر اسلامی را رعایت نمی کند دلیلی بر ضعف حقوق بشر اسلامی نیست.


پایان پیام/
 

کد خبر 149540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha