افتتاح 40 کتابخانه باز در مساجد استان مرکزی

معاون فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان مرکزی از افتتاح 40 کتابخانه باز در مساجد این استان خبر داد.

علیرضا حرآبادی، معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفتگو با خبر نگار شبستان در اراک، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: طرح کتابخانه باز از طرح های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در مساجد سراسر کشور در حال اجرا است.


وی با بیان اینکه این کتابخانه های باز در صحن مساجد دایر می شود، افزود: در این طرح 2 قفسه کتاب یکی در قسمت خواهران و یکی در قسمت برادران گذاشته می شود که نمازگزاران قبل و بعد از نماز می توانند از کتاب های این کتابخانه ها استفاده کنند.

 

حرآبادی خاطر نشان کرد: در هر کتابخانه باز مسجد 500 جلد کتاب با موضوعات دینی، فرهنگی، قرآنی، احکام، آموزشی و ادعیه برای بهره مندی افراد قرار دارد.

 

معاون فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان مرکزی با اشاره به اینکه این کتاب ها متعلق به مسجد است، اضافه کرد: نمازگزاران باید بعد از استفاده از کتاب ها آن ها را برای بهرمندی دیگران در جای خود قرار دهند.

 

وی هدف از برپایی این کتابخانه ها را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عنوان کرد و گفت: این امر بستری مناسب در راستای آشتی افراد جامعه با کتاب و مطالعه روزانه کتاب حتی برای دقایقی کوتاه است.


معاون فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان مرکزی در پایان با بیان اینکه تا کنون 180 کتابخانه باز در مساجد استان مرکزی فعال بوده، تصریح کرد: با تجهیز و راه اندازی 40 کتابخانه مذکور، این تعداد به 220 کتابخانه باز افزایش خواهد یافت.


پایان پیام/ 

کد خبر 149980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha