بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار قرآن، فرهنگ بیداری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار قرآن؛ فرهنگ بیداری با حضور رییس جمهور در 25 تیر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران گفت: بیستمین نمایشگان بین المللی قرآن کریم یکشنبه شب، 25 تیرماه با حضور رییس جمهور به شکل رسمی افتتاح می شود و تا 25 مرداد به کار خود ادامه می دهد.

وی افزود: حاکم شدن گفتمان قرآنی در کشور و ایجاد فضایی برای گسترش فرهنگ انس با قرآن و گرایش مردم به این سو از جمله فلسفه های برپایی این نمایشگاه است.چرا که در ایام ماه مبارک رمضان آمادگی مردم برای فراگیری اموزه های قرآنی بیشتر است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه قرآن در زندگی مردم تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی است و سفارشاتی که در رابطه با قرائت روزانه آن وجود دارد به منظور عمل به آموزه های قوحی است. ما امروز شاهد ارایه الگو از سوی منابع مختلف در ابعاد گوناگون زندگی خود هستیم در حالیکه که الگوهای زندگی ما باید برگرفته از منابع اسلامی و بومی خودمان باشد. برپایی نمایشگاه قرآن در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مطالبات رهبری درخصوص توجه به موضوع قرائت و حفظ و تربیت 10 میلیون حافظ ابراز کرد: این حرکتی عظیم و بلند است که نیاز به فضا و بسترهای مناسب و آماده کردن مقدمات دارد. که این بسترسازی با کمک موسسات و نهادهای قرآنی حاضر در نمایشگاه و ارایه دستاوردها و دارایی های هر بخش انجام می شود.

وی افزود: ما برای کاهش معضلات و نابسامانی های اجتماعی نیازمند اقدامات بنیادین و اساسی هستیم که نقش آفرینی قرآن در زندگی عمومی مردم می تواند در این زمینه یاری گر ما باشد. اگر مردم به آموزه های قرآنی آشنایی داشته و به آن عمل کنند ما امروز دغدغه موضوع عفاف و حجاب و مسائلی از این دست را نخواهیم داشت.

حسینی تقدیر از خادمان و فعالان قرآنی، ارایه کتاب و آثار جدید مکتوب، برپایی نشست های تخصصی و کرسی های نظریه پردازی را از جمله فعالیت های موردنظر در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برشمرد و گفت: علاوه بر مسائل مطرح شده، تحول علوم انسانی و اینکه معاریف قرآنی تا چه حد می تواند در این تحول نقش آفرین و تاثیرگذار باشد نیز در این نمایشگاه موردتوجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: بخش عترت (ع) و ولایت با زیرمجموعه هایی مانند نهج البلاغه، غدیر، صحیفه سجادیه، فرهنگ رضوی و مهدویت نیز، امسال پررنگ تر از سال های گذشته در نمایشگاه حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شعار امسال نمایشگاه را "قرآن و فرهنگ بیداری" معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به مسائل امروز جهان اسلام و شعار ویژه نمایشگاه توجه خاصی به بخش بیداری اسلامی شده است که از جمله اقدامات و فعالیت های جدید در این بخش، حضور تازه مسلمانان و آشنایی با افکار و عقاید و استدلالات آنها برای مسلمان شدن است که این مساله همواره برای مخاطبان جالب توجه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی بخش تولیدات ملی را نیز از دیگر بخش های حاضر در نمایشگاه برشمرد و یادآور شد: فرقه های کاذب، بخش های حوزوی و دانشگاهی، برپایی 30 محفل انس با قرآن، 50 غرفه عفاف و حجاب، ضدغرفه محصولات فرهنگی از دیگر بخش های حاضر در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هستند.

شایان ذکر است، نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم چهارشنبه، 21 تیرماه در سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 150945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha