حرکت نمادین خردسالان موسسات قرآنی در اراک

خردسالان عضو موسسات قرآنی شهر اراک در حرکتی نمادین از مسجد الزهرا (س) به سمت فرهنگسرایی آیینه شهر اراک روز ملی عفاف و حجاب را گرامیداشتند.

مصطفی مشایخی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در حاشیه این مراسم، به خبرنگار شبستان در اراک، گفت: این حرکت به همت دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد.


وی با بیان اینکه این کودکان بعد از طی این مسیر در فرهنگسرای آیینه تجمع کردند، افزود: به همت اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی و کانون پرورشی فکری کودکان برنامه های شاد و آموزشی برای این کودکان اجرا می شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، هدف از حضور خردسالان در این حرکت نمادین را گرامیداشت روز عفاف و حجاب و آشنایی کودکان با فرهنگ اسلامی عنوان کرد.


مشایخی با اشاره به واقعه کشف حجاب و کشتار بی ‌رحمانه مردم مشهد در مسجد گوهرشاد به دست دژخیمان رضاشاهی و نامگذاری این روز به نام عفاف و حجاب، اظهار کرد: ترویج فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی باید از سنین کودکی در ذهن کودکان و خردسالان نهادینه شود.


رئیس کارگروه عفاف و حجاب استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: این حرکت نمادین و اجرای برنامه های آموزشی برای کودکان بستری مناسب در راستای آشنایی هر چه بیشتر آنان با فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی و نهادینه شدن این امر مهم در ذهن آنان باشد.


پایان پیام/

کد خبر 151016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha