برگزاری مراسم یک شب نورانی در نمایشگاه قرآنی

مدیر بخش مراسم و محافل نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به ویژه‌برنامه‌های قرآنی این دوره از نمایشگاه گفت: مراسم یک شب نورانی با قاریان ایرانی و مصری برگزار می‌شود.

محمدتقی میرزاجانی، مدیر بخش محافل و مراسم بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به یکی از رویکردهای این بخش در اجرای هرچه مطلوب‌تر مراسم‌های رسمی نمایشگاه قرآن به خبرنگار شبستان گفت: تنظیم و برپایی مراسم افتتاحیه که با حضور ریاست‌محترم جمهور برگزار شد یکی از اهم فعالیت‌های این بخش در نمایشگاه امسال بود و از چند تن قاریان و خادمان موفق قرآن تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: برگزاری مراسم افتتاحیه و برخی از رونمایی‌ها نیز از فعالیت‌هایی است که این بخش بر آن متمرکز شده است.

میرزاجانی با بیان اینکه زمان‌بندی و اجرای برخی از نشست‌های تخصصی بخش‌های مختلف نمایشگاه بر عهده بخش مراسم‌ها و محافل بوده، خاطرنشان کرد: اگر بخش‌های مختلف نمایشگاه درخواست برگزاری نشست یا برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند زمان‌بندی و اجرای آن بر عهده بخش مراسم و محافل بوده ولی محتوای این برنامه‌ها توسط خود بخش‌ها تنظیم می‌گردد.

 

وی با اشاره به محل برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های خاص نمایشگاه در جلوی محراب اصلی شبستان مصلی تصریح کرد: مدیریت، برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برگزاری متمرکز برنامه‌های خاص بر عهده بخش محافل و مراسم بوده که در محل محراب اصلی شبستان برگزار می‌شود.

میرزاجانی با اشاره به دیگر برنامه‌های بخش مراسم و محافل نمایشگاه بین‌المللی قرآن عنوان کرد: کرسی تلاوت قرآن اذان‌گاهی 15 دقیقه قبل از اذان مغرب توسط قاریان بین‌المللی که به طور زنده از صدای جمهوری اسلامی پخش می‌شود از دیگر جلوه‌های کاری این بخش در نمایشگاه است.

 

وی افزود: مراسم یک شب نورانی در نمایشگاه قرآن با حضور قاریان جوان بین‌المللی، مصری و همچنین اجرای مسابقه و اهدای جوایز ارزنده به شرکت‌کنندگان از دیگر مراسم‌هاست.

میرزاجانی با اشاره به برنامه‌های مناسبتی و لزوم برگزاری برنامه‌های منسجم در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه ویژه برای ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور سخنرانان و قاریان مطرح در نمایشگاه قرآن در نظر گرفته‌ شده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین برنامه قرآنی با عنوان همراه با ستارگان آسمان قرائت و حفظ در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: این برنامه با همکاری شورای عالی قرآن برای اولین بار برگزار می‌شود و حافظان و قاریان کشور خاطرات و تجربیات خود را برای مخاطبان بیان می‌کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 153304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha