رنگ مشکی چادر نگاه نامحرم را از من دور می کند

زینب باچیل تازه مسلمان اهل کشور ترکیه است. او می گوید حجاب چادر برایم سخت بود اما احساس می کنم که حضرت زهرا(س) از من توقع حجاب کامل را دارد.

خبرگزاری شبستان: زینب باچیل مسلمان اهل کشور ترکیه است. او می گوید حجاب چادر برایم سخت بود اما احساس می کنم که حضرت زهرا(س) از من توقع حجاب کامل را دارد. بعضی ها رنگ مشکی را دلگیر می دانند اما اگر انسان برای خدا کاری را انجام دهد دلش روشن و شاد خواهد شد. او اکنون به همراه خانواده اش در ایران سکونت دارد و از اینکه آزادی حجاب در ایران رعایت می شود احساس خرسندی می کند. زینب باچیل در اردوی راهیان نور نیز حضور داشته و خاطرات به یادماندنی ای برایش از این اردو ثبت شده است. برآن شدیم تا با او در بخش تازه مسلمان های بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت و گو کنیم که در ادامه می خوانید:


تجربیات و دنیای تازه مسلمان ها در خارج از کشور چگونه است؟
من در 16 سالگی به ایران آمدم. به علت ممنوعیت حجاب در ترکیه نتوانستم درس بخوانم و به خاطر حجاب به ایران آمدم و در حال حاظر در جامعه الزهرا درس می خوانم.
در ترکیه حجاب داشتن خیلی سخت است و یک جور دیگر به زن ها نگاه می کنند اما من از این موضوع لذت می برم چون برای خدا حجاب را رعایت می کنم و اعتقادم این است که هر چه در دنیا سختی بکشم در آخرت پاداش آن را خواهم برد. در کشور ترکیه حجاب یک مد است اما حجاب نه تنها در ظاهر بلکه در باطن نیز باید حفظ شود. یعنی چیزهایی را که خداوند نهی کرده را نباید انجام داد مانند غیبت، تهمت و... .
 

چه ویژگی ای در ایران باعث شد که این کشور را انتخاب کنید؟
در ایران هم امام رضا(ع) هست هم حضرت معصومه(س) و شما باید قدر آنها را بدانید. اما در ترکیه شراب خواری و نگاه تحقیرانه نسبت به زن وجود دارد. در ایران خیلی راحت هستم. در اینجا آزادیم آن طور که می خواهیم زندگی کنیم اما وقتی بی حجابی دختران را در ایران می بینم برایم تعجب آور است. ما در ترکیه محدودیت حجاب داریم اما اینجا عده ای با بی حجابی موافق اند.


سخن پایانی
من در مقامی نیستم که شما را نصیحت کنم فقط به عنوان یک مسلمان شیعه صحبت های رهبرتان را گوش کنید. من حرفی فراتر از صحبت های ایشان ندارم.
اینجا یک نعمت بزرگ به نام حجاب وجود دارد. الحمدلله خانواده ام شیعه شده اند در حالی که اقوام ما سنی هستند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 153321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha