اجرای طرح« 30 روز، 30 نور» در کانون های مساجد استان مرکزی

طرح 30 روز، 30 نور هر روز پیش از نماز مغرب و عشا در طی یک ماه رمضان در مساجد استان مرکزی اجرا و هر شب یک جزء از قرآن کریم تلاوت می شود.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح «30 روز، 30 نور» همزمان با ماه مبارک رمضان به خبرنگار شبستان گفت: طرح 30 روز، 30 نور در شب های ماه مبارک رمضان هر روز پیش از نماز مغرب و عشا در مساجد استان مرکزی اجرا و هر شب یک جزء از قرآن کریم تلاوت می شود.
 

وی گفت: همچنین در رمضان سال جاری از قاریان برجسته استان دعوت شده تا در مساجد حضور یابند و روزانه یک حزب از قرآن را در حضور مردم تلاوت کنند و در پایان ماه از این قاریان تجلیل می شود.
 

حجت الاسلام ذوالفقاری از اجرای طرح «هر روز با قرآن» خبر داد و توضیح داد: در این طرح که با همکاری معاونت امور جوانان اداره کل ورزش اجرا می شود 30 جزوه تفسیری قرآن کریم از جزء سی ام تویط موسسه نورالثقلین تدوین شده که برای خوانده شدن در 30 روز از روزهای ماه رمضان در بسته دوهزار تایی میان مردم توزیع می شود.
 

وی اضافه کرد: در پایان طرح «هر روز با قرآن» شرکت کنندگان می توانند پاسخ سولاتی که از متن این تفسیرها مطرح می شود را به شماره پیامک دبیرخانه ها پیامک کنند که به 20 نفر از آنان به قید قرعه جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود.
 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی طرح 1446 را مهم ترین و کارآمدترین برنامه اوقات فراغت این استان دانست و تاکید کرد: این طرح که حفظ، ترجمه، و توضیح مفاهیم جزء سی ام قرآن کریم است از شاخص ترین برنامه های کانون های استان مرکزی است.
 

وی افزود: مسئول کانون های شهرستان اراک و خمین نیز در این ماه برای بازدید از نمایشگاه قرآن کریم به این نمایشگاه اعزام می شوند.
 

حجت الاسلام ذوالفقاری خاطر نشان کرد: استقبال علاقمندان به شرکت در کلاس های اوقات فراغت کانون های استان مرکزی در سال جاری نسبت به سال های پیش با توجه به افزایش کانون ها تقویت شده و طبق آمار ارائه شده به بیش از 15 هزار نفر رسیده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 154675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha