برگزاری نخستین جشنواره آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی یاسوج

نخستین جشنواره سراسری"آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی" همزمان با دهه کرامت در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه به خبرنگار شبستان گفت: به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)‌ و حضرت فاطمه معصومه (س)، همزمان با دهه کرامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اولین جشنواره آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی را برگزار می کند.

 

امین کمالوندی با بیان اینکه تاکنون 50 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است، افزود: با توجه به استقبال گسترده و درخواست های مکرر علاقه مندان و به منظور ایجاد فرصت برای ارائه توانمندی های نمایشی کشور در اجرای آیین های نمایشی رضوی مهلت دریافت آثار تا هفتم شهریور ماه سال جاری تمدید شده است.

 

وی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های هنری به خصوص آیین های نمایشی و مذهبی، مرتبط با سیره ائمه معصومان بویژه امام رضا (ع)، گرامی داشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر در زمینه سیره شخصیت و معارف امام رضا(ع)، کمک به انتشار گسترده این آثار و توجه ویژه هنرمندان به آداب و آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به موضوعات این جشنواره، شناخت فرهنگ رضوی در آیین ها، آداب و رسوم و فرهنگ عامه، شناخت اندیشه ها و زندگانی امام رضا (ع) و مضامین عالی فرهنگ رضوی، تاثیر اندیشه و آثار امام رضا (ع) در زندگی فردی و اجتماعی، شناساندن کرامت و تاثیرات رفتاری امام رضا (ع) در زندگی انسان و تبیین ابعاد علمی و اجتماعی شخصیت و سیره امام رضا (ع) را از جمله این موضوعات عنوان کرد.

 

کمالوندی، توجه به ظرفیت فرهنگ ها و اعتقادات بومی و محلی با محوریت فرهنگ رضوی (آداب و رسوم و آیین ها و...)، پرداختن به مفاهیم عالیه موضوعات نو و خلاق در فرهنگ رضوی، پرداختن به مفاهیم عالیه احادیث و روایات رضوی، زندگی و آثار اصحاب امام رضا (ع)، به تصویر کشیدن اندیشه ها و سیره علمی امام رضا(ع) در برخورد با پیروان سایر ادیان و فرق و مذاهب و سایر موضوعات مرتبط با جشنواره را از دیگر محورهای این جشنواره ملی برشمرد.


کمالوندی گفت: دبیرخانه جشنواره در نظر دارد به صورت روزانه و در طول ایام برگزاری جشنواره کارگاه های آموزشی را با هدف بالا بردن سطح دانش هنرمندان شرکت کننده و علاقه مندان برگزار کند که زمان و جدول برگزاری کارگاهی آموزشی متعاقباً از سوی دبیرخانه اعلام خواهد شد.

 

گفتنی است، اولین جشنواره سراسری "آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی" 24 تا 28 شهریور ماه در یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 156815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha