برگزاری همایش استانی چاووشی خوانی همزمان با آغاز دهه فجر در مهریز

مدیر فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مهریز، از برگزاری همایش استانی چاووشی خوانی همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر خبر داد.

سیدرضا آقائی، مدیر فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مهریز، با اشاره به برگزاری همایش استانی چاووشی خانی در این شهرستان به خبرنگار شبستان گفت: بیش از 100 نفر از چاووشی خوانان استانی برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده اند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این همایش ساعت 8 و 30 دقیقه 12 بهمن سال جاری در مسجد زینبیه مزویرآباد مهریز برگزار و ساعت 15 همان روز مراسم اختتامیه با اهدای تندیس جشنواره و تجلیل از 15 نفر از برگزیدگان برگزار می شود.

آقائی ادامه داد: شناخت تأثیر چاووشی خوانی بر ساختار مناسبت های اسلامی، ترغیب جوانان به روی آوردن به این سنت مذهبی زیبا و زنده نگه داشتن آن و تجلیل از چاووشی خوانان برجسته از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آیین های سنتی و دینی با حضور استادان برجسته دانشگاهی و چاووشی خوانان با تجربه، نمایشگاه عکس عاشورایی، مسابقه نقاشی و عکاسی با موضوع محرم، تدوین و چاپ کتاب چاووشی از جمله بخش های جنبی این همایش استانی است.
 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز تصریح کرد: سنت چاووشی خوانی هدیه ائمه (ع) به نسل های مختلف است و ما باید این هدیه را پاس بداریم و با تمام توان برای تدوین و مستند سازی این سنت به صورت ارزنده بکوشیم.

پایان پیام/

کد خبر 15906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha