تدوین طرح های علمی و کارشناسی برای محرومیت زدایی از شهرستان چگنی

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان چگنی، از تدوین طرح های علمی و کارشناسی برای توسعه و محرومیت زدایی از این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، دکتر حبیب الله دهمرده، استاندار لرستان، شب گذشته (30 خرداد) در جمع مردم شهرستان چگنی، گفت: طرح ها و برنامه های مشخصی براساس کار علمی و کارشناسی برای توسعه و محرومیت زدایی از این شهرستان تدوین شده است.


وی افزود: اجرای این طرح های کارشناسانه به طور قطع زمینه ساز عمران و آبادانی شهرستان چگنی خواهد شد.

 

دهمرده با تاکید بر ضرورت شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های این شهرستان، تصریح کرد: شهرستان دوره چگنی دارای ظرفیت ها و توانمندی های زیادی است که باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه و خدمت رسانی مطلوب به مردم استفاده بهینه شود.

 

استاندار لرستان در ادامه از اجرای طرح های مصوب سفر سوم دولت به لرستان خبرداد و بیان داشت: اجرای طرح های مصوب سومین سفر استانی هیئت دولت به لرستان، موجب بروز یک جهش کلی و توسعه و تحول چشمگیر این استان خواهد شد.

 

وی اذعان داشت: تمامی طرح های پیشنهادی و مصوب سفر استانی دولت، براساس ظرفیت ها، توانمندی ها و شاخص های موجود در مناطق مختلف استان و برای هموار شدن مسیر رونق استان، تهیه و تدوین شده است.

 

دکتر دهمرده عنوان کرد: برای همین منظور عملیات اجرایی بسیاری از طرح های مصوب بزرگ و موثر سفر سوم دولت به استان در کمترین زمان ممکن پس از سفر آغاز شده است و مردم لرستان به زودی شاهد اثرات بزرگ و مهم این فعالیت ها در سطح استان خواهند بود.

 

استاندار لرستان با اشاره به اعتبارات مناسب درنظر گرفته شده دولت در قانون بودجه سال 90 برای عمران و آبادانی لرستان، تصریح کرد: رتبه استان لرستان به لحاظ میزان اعتبارات عمرانی از 27 در قانون بودجه سال 89 به رده پنجم کشور در بودجه سال 90 ارتقا یافته که این نشان دهنده عنایت ویژه دولت به استان لرستان و تلاش گسترده مدیران اجرایی برای خدمت رسانی مطلوب به مردم است.

 

وی در ادامه به مشکل آب شرب در شهر اشاره کرد و بیان داشت: یک حلقه چاه آهکی در خارج از شهر حفر شده که میزان آبددهی آن حدود 40 لیتر در ثانیه است که این طرح به طور قطع مشکل کمبود آب شرب این شهر را برای یک دوره حداقل 15 ساله برطرف خواهد کرد.

 

دهمرده تاکید کرد: تمامی تلاش مجموعه اجرایی براین است که این چاه آب حداکثر تا یک ماه آینده وارد مدار شده و زمینه بهره برداری شهروندان دوره چگنی از آن فراهم شود.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه شهرستان دوره چگنی تازه تاسیس است و برخی از ادارات هنوز دراین شهرستان مستقر نشده اند، گفت: این مهم در دستور کار قرار دارد و به زودی زمینه خدمت رسانی بهینه به مردم با فعال شدن تمامی دستگاه های اجرایی دراین شهرستان فراهم می شود.


پایان پیام/

کد خبر 47196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha