باید شرایط پیوند عمیق جوانان و نوجوانان عشایر با روحانیت فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: باید شرایطی پیش آید که جوانان، نوجوانان و سایر اقشار عشایری پیوند عمیق با روحانیت داشته باشند تا در برابر شبهه ‌ها و هجمه های جنگ نرم دشمن بیمه شوند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت ‌الله اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز عصر دیروز (31خرداد) در جمع رزمندگان عشایر استان فارس گفت: عشایر غیور پس از پیروزی انقلاب، در دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اند که درخور توجه بوده و نشان دهنده نقش فعال آنان در دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌هاست.

 

وی تاکید کرد: امروز عشایر ما در داخل و خارج از استان فارس بدون اینکه باری بر دوش نظام داشته باشند، تولید کننده‌ای هستند که برای جامعه حرکت و خدمت می‌کنند اما نکته‌ ای که عشایر امروز باید به آن توجه کنند، جهت‌گیری آنان است و عشایر باید مانند گذشته در راستای دفاع از ارزش ‌ها، حمایت از ولی امر مسلمین و حفظ  ارزش‌های نظام اسلامی تلاش کنند.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با اشاره به تقدیم 92 شهید از دبیرستان عشایری این استان به عنوان تنها دبیرستان کشور افزود: این حکایت از بینش و بصیرت دانش‌آموزان این دبیرستان در آن دوران را می‌رساند که قلم و کاغذ را کنار گذاشته و برای دفاع از میهن و انقلاب اسلامی به سوی جبهه ‌ها شتافتند.

 

آیت الله ایمانی در ادامه گفت: امام راحل در فرمایشات خود عشایر را ذخایر انقلاب نامیدند و این به آن معناست که فرزندان عشایر در عرصه ‌های مختلف علم و آگاهی بر کرسی ‌های بلند علم نشسته‌ و دارای پایگاه بلند و ارزشمند هستند.


وی تاکید کرد: عشایر باید اثرگذار بر فرهنگ حاکم جامعه باشند و با اقشار مختلف در تماس بوده و پیام انقلاب را به وسیله ذخایر آن در اختیار جامعه بگذارند و در این راستا باید شرایطی پیش آید که جوانان، نوجوانان و سایر اقشار عشایری پیوند عمیق با روحانیت داشته باشند تا در برابر شبهه‌ ها بیمه شوند.


امام جمعه شیراز اظهار داشت: نباید اجازه دهیم فراز و نشیب‌ها سبب از بین رفتن ارزش‌ ها شود و باید نخبگان عشایر خلاهای به وجود آمده در تغییر شرایط زندگی و چهره‌ های پاک دینی و مردمی را حفظ و پر کنند.


پایان پیام/

کد خبر 47461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha