فعالیت مسلمانان انگلیس در واکنش به هتاکی به قرآن

بین‌الملل و دیپلماسی: یک گروه اسلامی در گیتزهد انگلیس قصد دارد اسلام واقعی را به غیرمسلمانان بشناساند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی اجرای طرح اهانت‌آمیز قرآن‌سوزی در گیتزهد انگلیس، در روز یازدهم سپتامبر گروهی از مسلمانان این منطقه تصمیم گرفتند طرحی را اجرا کنند تا از مردم انگلیس درک و شناخت بهتری از دین مبین اسلام پیدا کنند.

 

بر اساس این طرح و به همت مسلمانان گیتزهد، مرکز اسلامی نیوکاسل قرار است از پیروان همه مذاهب دعوت کند تا درباره قرآن برای آنها سخنرانی‌هایی انجام شود.

 

در این سمینار که قرار است در هفته جاری برگزار شود قرار است کج‌فهمی‌هایی که درباره کتاب آسمانی قرآن و دین مبین اسلام در اذهان عمومی وجود دارد، برطرف شود.

 

ابوطیب، مدیر این طرح در مرکز اسلامی نیوکاسل در این‌باره گفت: این برنامه به ویژه برای غیرمسلمانان ترتیب داده شده است تا بتوانند اندکی درباره دین اسلام اندیشه و تعمق کنند.

 

بنا بر گزارش کرونیکل‌‌نیوز، مسلمانان گیتزهد برگزاری این همایش را پاسخ مستقیمی به حادثه تلخ قرآ‌ن‌‌سوزی در این منطقه می‌دانند و امیدوارند که زشتی عمل شش فردی که اقدام به این عمل توهین‌‌آمیز ضد اسلامی کردند بر همگان روشن شود.

 

مدیر مرکز اسلامی نیوکاسل می‌گوید: ما می‌خواهیم ارزش‌های اسلامی برای تمامی ادیان نه تنها اسلام را برای دیگران تبیین کنیم که یکی از این ارزش‌ها احترام گذاشتن به مذاهب دیگر و داشتن رفتار خوب نسبت به همسایگان و هم‌نوعان است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 1630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha