برپایی خیمه نماز در روستاهای زلزله زده

اردوهای نیکوکاری جوانان جمعیت هلال احمر با توزیع بسته های بهداشتی و اسباب بازی، برپایی ایستگاه های ساماندهی و جذب کمک های مردمی و برپایی مجالس ترحیم شب جمعه و دعای کمیل به کمک زلزله زدگان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی وقوع زلزله در آذربایجان شرقی، اردوهای نیکوکاری جوانان جمعیت هلال احمر در قالب 550 نفر از 14 استان با حضور در مناطق زلزله زده به یاری مردم نیازمند شتافتند.
 

جمعیت هلال احمر در این مدت 212 خیمه نماز و فضای دوستدار کودک برپا کردند که کودکان و نوجوانان پذیرش شده در فضاهای دوستدار کودک 2 هزار و 520 نفر بوده است. نصب هزار و 290 چشمه سرویس بهداشتی‏، آهک پاشی و میکروب زدایی در 62 روستا‏، توزیع 9 هزار و 270 بسته های بهداشتی و 5 هزار و 950 قطعه اسباب بازی از دیگر اقدامات جوانان جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده بوده است.
 

همچنین در این مدت با کمک جوانان جمعیت هلال احمر جمع آوری و دفع بهداشتی زباله در 109 روستا‏، جمع آوری محصول زمین افراد بی سرپرست و سالمندان در 16 روستا، توزیع کپسول مهار آتش در 7 روستا، رفع خطر سیم های برق چادر ها در 11 روستا و احداث شیارهای هدایت باران اطراف چادرهادر 12 روستا صورت گرفته است.
 

برپایی ایستگاه های ساماندهی و جذب کمک های مردمی به میزان 402 محموله، برپایی مجالس ترحیم شب جمعه و دعای کمیل با حضور 48 هزار و 100 نفر‏، احداث زمین ورزشی و نصب وسایل بازی کودکان 35 مورد و شعار نویسی فرهنگی معابر روستاها( 302 مورد)‏ نیز در این مدت توسط جوانان عضو جمعیت هلال احمر انجام شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 165372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha