هشدار حزب الله برای اتحاد کشورهای منطقه

بین الملل: یک مسئول سیاسی در حزب الله تاکید کرد: در صورت شکست تلاش های عربی و منطقه ای در مقابل فشارهای آمریکا بر دادگاه بین المللی رفیق حریری، کشور لبنان به سمت نامعلومی حرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین خلیل، معاون سیاسی "سید حسن نصرالله" دبیر کل سیاسی حزب الله لبنان پس از دیدار با "میشل عون" رئیس جریان ملی آزاد در پاسخ به پرسش روزنامه نگاران درباره پیامدهای احتمالی حکم اولیه و ظنی دادگاه ترور "رفیق حریری" نخست وزیر پیشین لبنان، گفت: ما به تلاش های عربی و منطقه ای دلبسته ایم و اگر تلاش های عربستان و سوریه که با فشارهای آمریکا بر دادگاه بین المللی رقابت می کنند، به موفقیت نینجامد، لبنان به سمت نامعلومی حرکت می کند.

حسین خلیل افزود: رقابت شدیدی بین تلاش های عربی به ویژه سوریه و عربستان و فشارهای شدید آمریکا که به منظور تسریع در صدور حکم اولیه و ظنی بر دادگاه بین المللی  اعمال می شود وجود دارد.

 معاون سیاسی حزب الله خاطر نشان کرد: تلاش عربستان و سوریه بر اساس تلاش جدی و بسیار زیاد برای نجات لبنان از رنجی است که ممکن است به آن دچار شوند.

 وی ابراز امیدواری کرد که تلاش های عربی از همه تلاش های دشمنان دیگر سبقت بگیرد، چرا که به نظر من، اگر این مسئله تحقق نیابد ممکن است که لبنان به سمت نامعلومی حرکت کند و ما این را نمی خواهیم.

 پیش از این دبیر کل حزب الله لبنان در 11 نوامبر از تلاش جدی عربستان و سوریه برای بررسی وضعیت لبنان سخن گفته بود که احتمال دارد آثارش در آینده نزدیک نشان دهد.

 ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه  یکشنبه گذشته بدون تشریح تلاش عربستان و سوریه، بر هماهنگی این دو کشور به منظور ایجاد امنیت و استقرار در لبنان تاکید کرد.

 بنابر گزارش الاسلام الیوم، حزب الله تاکید می کند که تحقیقات بین المللی ترور حریری برپایه ادعاهای شاهدان دروغین بوده است و همین امر این تحقیقات را سیاسی جلوه می دهد.

 حزب الله و همپیمانانش(گروه هشت مارس ) از  دولت لبنان خواست پرونده شاهدان دروغین به شورای عالی دادگستری ارجاع دهد که  مسایل استثنایی که امنیت کشور را تهدید می کند، نظارت دارد و قطعنامه ها و حکم هایش بدون تبعیض است. این مسئله است که گروه 14 مارس آن را نپذیرفته اند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha