مراسم تجلیل از ائمه جماعات و نخبگان مساجد کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

همزمان با هفته جهانی مساجد، دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد با همکاری سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد از ائمه جماعات و نخبگان عضو کانون های فرهنگی و هنری این استان تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم تجلیل از ائمه جماعات و نخبگان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد با حضور فرمانده سپاه فتح، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیران شهرستان بویراحمد، طلاب و روحانیون و جمعی از مدیران کانون های فرهنگی در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد 20 ساله کانون های فرهنگی مساجد این استان در یاسوج برگزار شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد در این مراسم اظهار داشت: نقش محوری مساجد در طول تاریخ اسلام و در مبارزات مردمی علیه ستمکاران و زورگویان با حضور روحانیون و ائمه جماعات مساجد تعیین کننده و سرنوشت‌ ساز بوده است.

 

حجت الاسلام رضا قاسمی افزود: مساجد در اسلام بزرگترین نقش را در تقویت، تثبیت و توسعه زیرساخت های فرهنگ اسلامی داشته اند و نگهبانان و حافظان اسلام از این مکان مقدس مانند دژی پولادین برای حفظ، بقا و پایداری اسلام بهره جسته اند.

 

وی بیان داشت: رهبر اصلی این کاروان هدایت، امام جماعت است و ما مومنان به عنوان یاران و اصحاب همراه امام حرکت کرده و با برقراری رابطه صمیمی و حفظ مناسبات و حقوق متقابل، این کانون الهی را گرم، فعال و تاثیرگذار نگه می داریم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: اگر تاکنون از اسلام اسم و رسمی باقی مانده است همه از برکات این مراکز نور نشات گرفته و با تلاشها و زحمت های خادمان واقعی آن تداوم پیدا کرده است.

 

قاسمی، نقش مساجد را در شکل ‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی حیاتی و مهم دانست و گفت: مساجد در انقلاب اسلامی به عنوان تاثیرگذارترین مراکز دینی و پایگاه مردمی به شمار می ‌آیند.

 

وی با تاکید بر نقش مساجد در هدایت عمومی و ارتقاء فرهنگ و معنویت در جامعه، عنوان کرد: مسجد مکان مقدسی است که به عنوان نهادی اجتماعی، کارکردهای بسیاری در عرصه های مختلفی همچون مسائل سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و تربیتی در جامعه دارد.

 

این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: اکنون که مدیریت برنامه های فرهنگی این خانه های امن الهی به متولیان افتخاری کانون های فرهنگی هنری مساجد سپرده شده باید نهایت سعی و دقت را در جذب و تربیت نوجوانان و جوانان در این مکان مقدس به کار گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه مدیران کانون ها در امر ساماندهی نیروهای هدف در مساجد که نوجوانان و جوانان هستند اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: نقش کانون های مساجد در امر مسجد محوری قابل لمس است که این تلاشها مرهون اخلاص و دلسوزی مدیران کانون هاست.

 

قاسمی با بیان اینکه مدیران کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد باید عمل به منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌ های خود قرار دهند، گفت: رونق گرفتن فعالیت‌ های تربیتی مساجد گام بلندی در مسیر اعتلای فرهنگ غنی اسلامی است.

 

گفتنی است، در پایان از بیش از 50 نفر از ائمه جماعات و نخبگان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 166409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha