حمایت های مالی برای اجرایی نمودن طرح های فرهنگی اثرگذار خواهد بود

مدیر مسئول کانون تخصصی قرآن پرتوی وحدت مسجد همت جویبار خاطرنشان کرد: حمایت های مالی و بودجه ای برای اجرایی نمودن طرح های فرهنگی اثرگذار و ماندگار آنطور که باید یارای کمک نبوده است.

عبدالصمد توکلی جویباری، مدیر مسئول کانون تخصصی قرآن پرتوی وحدت مسجد همت جویبار امروز(8 شهریور) در نمایشگاه توانمندی های کانونهای مساجد مازندران به خبرنگار شبستان گفت:با توجه به اهداف تشکیل کانون های مساجد و گستره فعالیت آنها لازم است دستاورد فعالیت چند ساله آن برای اطلاع عموم و تبادل تجربه عملی بین کانون ها جهت پر نمودن خلاء های توانمندی های آنها برگزار کردن نمایشگاه الزامی بوده است.


وی افزود: حداقل بازخوردی که این نمایشگاه به همراه خواهد داشت اینست که آگاهی عموم مردم خاصه فعالان و دل سوختگان فرهنگی اسلامی ایرانی از ظرفیت و پتانسیل جهت بهره گیری در مقابله با هر نوع هجمه فرهنگی دشمنان است که از ظرفیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

 

توکلی جدی نگرفتن این مهم را یکی از ضعف های اصلی نمایشگاه خواند و گفت: احتمال می رود این ضعف از سوی جنبه های مالی و حمایتی باشد .

 

وی تصریح کرد:حمایت های مالی و بودجه ای برای اجرایی نمودن طرح های فرهنگی اثرگذار و ماندگار آنطور که باید یارای کمک نبوده و همچنین اینکه اطلاع رسانی در سطح کانون ها با توجه به پیام های سامانه پیامکی و اطلاع رسانی دبیرخانه بسیار عالی بوده اما جهت اطلاع رسانی عمومی مردم تبلیغات رسانه ای خاصه صوتی و تصویری بسیار کم رنگ بوده است.

 

توکلی خاطر نشان کرد: عوامل جذب ایجاد فضای مناسب از نظر فیزیکی مسجد و تنوع در نوع برنامه های مذهبی و فرهنگی ،ایجاد یک فضای ورزشی متناسب با مسجد و در کنار آن امام جماعت مطلع و توانمند و آگاه به مسائل روز جامعه بسیار کارساز و حیاتی است.

وی همه بافت هیات امنا مساجد که باید تلفیقی از نیرو های جوان و میانسال و پیش کسوت متخلق به اخلاق حسنه از نظر جذب افراد به سمت و سوی مسجد را مهم برشمرد و گفت:کانون ها با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های عملیاتی برای اجرایی نمودن طرح ها و برنامه یشان می توانند بسیار کارساز باشند و این درصورتی میسر خواهد بود که از حمایت های لازم برخوردار گردند.

 

این مسئول خاطر نشان کرد:با توجه به حجم کار و ظرفیت زمانی آن که مصادف با هفته دولت و همزمانی با طرح های اوقات فراغت گردیده آنچنان که باید به چشم نمی آید و فقط عدم حضور بعضی از مسئولان غرفه ها در نمایشگاه ضعف هایی وجود دارد که در صورت تداوم و برپایی نمایشگاه در سال های آتی در این مورد حتما باید تصمیم جدی اتخاذ شود.

 

توکلی افزود:مشکلات اکثریت کانون ها تامین منابع مالی برای اجرایی نمودن برنامه های فرهنگی کانون که هم سو با اهداف قرآنی است می باشد و به علت بسیار ناچیز بودن بودجه های دریافتی آنگونه که در توان کانون ها است اهدافشان اجرایی نمی شود.

 

وی در خصوص اقدامات کانون اذعان کرد:اقدامات و کار های کانون ما بیشتر در رابطه با علوم قرآنی و آموزش ان به گروه های سنی مختلف می باشد که در طول سال در این خصوص با حدود 12 نفر کادر آموزشی مجرب که دارای مدرک علوم قرآنی می باشند به طور ثابت و بعضا از بعضی اساتید حوزه و دانشگاه به صورت مقطعی استفاده می نمائیم.

 

توکلی تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف آگاه سازی مردم از فعالیت های این دبیرخانه و در جهت تحقق شعر مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری امسال به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 167041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha