قاری یزدی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن در  تونس شد

حسن دانش قاری برجسته یزدی که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن کریم تونس شرکت کرده بود، در رشته قرائت رتبه اول این مسابقات را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، استاد حاج حسن دانش که به عنوان نماینده ایران در دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تونس شرکت کرده بود در رشته قرائت این مسابقات رتبه نخست را کسب کرد.

 

این مسابقات از  از 11 تا 15 شهریور سال جاری به میزبانی تونس برگزار شد و مراسم اختتامیه آن نیز روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری تونس برگزار شد.

 

حسن دانش در سال 1365 هجری شمسی در یزد متولد شد، وی در مسابقات کشوری اوقاف در سال گذشته(1390) مقام پنجم را کسب کرد.

گفتنی است، این فرهیخته قرآنی استان پیش از این رتبه اول مسابقات دانش آموزی کشور در سال 7، رتبه اول مسابقات کشوری زیر شانزده سال اوقاف در سال 80، رتبه چهارم مسابقات بین المللی عربستان در سال 80، رتبه اول مسابقات کشوری سازمان تبلیغات اسلامی در سال 81، رتبه اول مسابقات کشوری فرهنگ و ارشاد در سال 82، رتبه اول مسابقات کشوری فرهنگ و ارشاد در رشته ترتیل در سال 85، رتبه سوم مسابقات دار القرآن امام علی (ع) در سال های 87، 88 و 89، رتبه پنجم کشوری مسابقات کشوری سازمان اوقاف در سال 90 را کسب کرده است.
 

دومین مسابقات بین‌المللی حفظ، تجوید و تفسیر قرآن کریم تونس (نخستین رقابت بین‌المللی قرآنی پس از انقلاب این کشور) با حضور 19 کشور از جمله مراکش، الجزایر، ترکیه، کویت، جمهوری اسلامی ایران و روسیه برگزار شده است.


در نخستین دوره مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم پس از انقلاب تونس در سال 1390 «امین پویا» از ایران در رشته تلاوت رتبه اول و «زرنوشه فراهانی» از کشورمان در رشته حفظ کل رتبه دوم را به دست آوردند.
 

پایان پیام/

کد خبر 169181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha